عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن فروشگاه لیلیوم

عطر-ادکلن -عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن

عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن فروشگاه لیلیوم

عطر-ادکلن -عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عنبر یا Ambergris -گرانترین استفراغ دنیا چقدر می ارزد؟

عنبر یا Ambergris که یکی از ارزشمندترین و گران‌ترین مواد اولیه در صنعت عطرسازی است. برخی مواد اولیه صنعت عطرسازی از منابعی به‌دست می‌آیند که شاید حتی تصورش هم سخت باشد. ذهنیت رایج این است که تمام عطرها از گل‌ها تهیه می‌شوند؛ اما امروزه مواد اولیه بیشماری از جمله مرکبات، ادویه‌ها، انواع چوب‌ها و … در عطرسازی به‌کار می‌روند.

هرچه مواد مورد استفاده در عطر کمیاب تر باشد گرانتر است مانند عود - عنبر - اسانس گل محمدی و....

عنبر یا Ambergris که یکی از ارزشمندترین و گران‌ترین مواد اولیه در صنعت عطرسازی است، از نوعی نهنگ به نام «نهنگ عنبر» - sperm whales - گرفته می‌شود. این ماده کمیاب است و رایحه‌ای که متساعد می‌کند نیز کمیاب است. عنبر در عطرها به عنوان تثبیت‌کننده و نت پایه به‌کار می‌رود.

نهنگ عنبر - sperm whales
نهنگ عنبر - sperm whales

عنبر که در فرانسه به آن عنبر خاکستری - Ambre Gris یا  Ambergris نیز می‌گویند در طیف رنگی بین خاکستری روشن تا مشکی وجود دارد، ماده‌ای قابل اشتعال بوده و در اندازه‌هایی از یک توپ کوچک تا به اندازه یک توپ فوتبال یافت شده است. این ماده در روده نهنگ عنبر تولید می‌شود.

جستجوی عنبر در ساحل
جستجوی عنبر در ساحل

این ماده را میتوان در اقیانوس آتلانتیک یافت.در ماداگاسکار-افریقای جنوبی- برزیل-استرالیا-نیوزلند-چین - ژاپن و مالدیو میتوان این ماده رو یافت کرد.

تشکیل عنبر در روده وال به این صورت است که پس از بلعیدن آبزیان دیگر و در واکنش به خارش مداوم ناشی از پوزه تیز ماهی‌های مرکب و بخش‌های غیرقابل هضم آن‌ها (و یا شاید برای محافظت در مقابل آسیب از سوی آن‌ها) ترشحاتی تولید می‌کند. این ماده به دلیل خاصیت‌های دارویی و رایحه‌ خوش آن حتی در دوران باستان هم بسیار با ارزش بوده است. سپس نهنگ عنبر این تکه های سنگ مانند را بالا میاورد -استفراغ میکند- و این تکه های سنگ مانند در ساحل مانده و بر اثر هوازدگی و آفتاب تبدیل به ماده با ارزشی به نام عنبر میشوند که در صنایع عطر و ادکلن سازی کاربرد دارد.

امروزه در امریکا استفاده از عنبر طبیعی ممنوع است ولی هنوز بسیاری از شرکت های فرانسوی از آن در ادکلن های خود استفاده میکنند.

عنبر تازه، سیاه و نیمه چسبناک
عنبر تازه، سیاه و نیمه چسبناک

عنبر تازه، سیاه و نیمه چسبناک بوده، رایحه خوشی نداشته و در صنعت عطرسازی ارزشی ندارد. اما وقتی سال‌ها در معرض هوا و آفتاب اقیانوس قرار می‌گیرد، اکسید شده و به ماده‌ای با رایحه‌ دلپذیر تبدیل می‌گردد که روی سطح آب شناور است. عنبر یکی از عناصر اساسی عطرسازی است و به عنوان اسانسی برای تثبیت بوی مطبوع به کار می‌رود و گفته می‌شود دوام فوق‌العاده‌ای دارد. این ماده، با حرارت تقریبا به طور کامل تبخیر می‌شود.

عنبر اکسید شده
عنبر اکسید شده

کشف عنبر
بر اساس یکی از منابع در سال 1820 دو شیمی‌دان فرانسوی عنبر را کشف و ویژگی‌های آن را بررسی کردند و آن را عنبرین نامیدند که یکی از ترکیبات اصلی فعال معطر عنبر است. از آن موقع به بعد مطالب زیادی در مورد رایحه‌ عنبر به ویژه خوش‌بوترین مشتق اکسایشی عنبرین منتشر شد. این‌ها موادی هستند که در گونه‌های متنوع گیاهان، جانوران و میکروارگانیسم‌ها تشکیل می‌شوند.

از آنجا که عنبر، گران و کمیاب است در بیشتر عطرها به جای آن از مواد مصنوعی استفاده می‌شود. عنبرین جزء فعال اصلی عنبر است و بوی شیرینی شبیه کارامل و تنباکو دارد. نمک نیز یکی دیگر از اجزاء عطرهاست که بوی سبک و تازه دریا که در عنبر نهفته است را به همراه دارد.

Ambre Eternel Guerlain
Ambre Eternel Guerlain

عنبر می‌تواند سال‌ها روی آب دریا شناور بماند. دقیقا مشخص نیست که چه مدت زمان برای عمل آمدن آن لازم است اما معمولا 20 تا 30 سال، مطلوب به نظر می‌رسد. نمی‌توان سن دقیق یک تکه عنبر را بر اساس ظاهر آن تخمین زد. با این حال می‌توان با دقت به عوامل مختلفی همچون ضخامت لایه سفید خارجی، رنگ داخلی و بو، عمر یک تکه عنبر را تخمین زد.

نحوه شناسایی
عنبر یک محصول بسیار تخصصی است و شناسایی دقیق آن به تجربه و تخصص نیاز دارد. در حالی‌که گاهی اوقات ممکن است با ظاهر کاملا «معمولی» یافت شود، همچنین می‌تواند در اشکال و رنگ‌های بسیار غیر عادی نیز یافت شود و به همین دلیل شناسایی آن نیز دشوار است.

آزمون «سوزن داغ» می‌تواند اطلاعات اولیه‌ای ارائه کند. نکته مهم و قابل توجه این است که همیشه عنبر (با هر کیفیتی) پس از برخورد سوزن داغ به آن، ذوب شده و به مایعی براق، تیره رنگ و چسبنده تبدیل خواهد شد. اگر به هر ماده جامد و سخت دیگری به همین شکل حرارت دادید و ذوب نشد، پس نمی‌تواند عنبر باشد.

انواع عنبر

عنبر سفید/خاکستری: عنبری است که لایه‌ خارجی سفید یا تقریبا سفید و رنگ داخلی روشنی دارد. معمولا این انواع، از لحاظ اندازه کوچک‌تر هستند زیرا مدت بیشتری در اقیانوس بوده‌اند. رایحه آن‌ها نیز کمی شیرین است.

عنبر استاندارد: این ماده معمولا قهوه‌ای/خاکستری یا به رنگ خاکستر است. بوی خوبی دارد اما کمی سفت است. این مدل تکه‌های بزرگتری دارد و از چند لایه تشکیل شده است.

عنبر سیاه کم کیفیت: این مدل خیلی سفت، سخت یا خیلی نرم است.

انواع عنبر سیاه و سفید و خاکستری
انواع عنبر سیاه و سفید و خاکستری

قیمت عنبر در بازار
قیمت‌ها با توجه به نوع عنبر متفاوت است و درست به همین خاطر است که خریدار باید تفاوت بین بالاترین و پایین‌ترین کیفیت را بداند. در حال حاضر، هر گرم عنبر با بالاترین کیفیت، 25 دلار و هر گرم عنبر با پایین‌ترین کیفیت ۱۰ دلار به فروش می‌رسد.

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

برترین برندهای عطر و ادکلن عربی سالهای اخیر کدامند؟

کشورهای عربی هم در بازار تولیدات عطر مانند دیگر کشورهای غربی پیشرو است. در این مقاله برندهای برتر عطرهای عربی اعم از لوکس و گران قیمت و ارزان را معرفی می‎کنیم برای دوستان عزیزی که به دنبال بررسی قیمت و خرید عطرهای عربی هستند.

1- آمواج-Amouage: سلطان سید حمد بن حمود بو سعید موسس این برند، رویای احیای هنر بزرگ عطر عرب در منطقه را داشته است. وی که علاقه ی زیادی به نمایش گذاشتن هنر اعراب در زمینه ی ساخت و تولید عطر در کشور عمان را داشت ، با تاسیس کارخانه ی تولید محصولات آرایشی در زمینه ی مراقبت از پوست، برند امواج را در شهر مسقط به مرحله ی تولید رساند. آمواج یا همان موج خودمان در سال 1983 توسط سلطان عمان و با کمک متخصصان فرانسوی پا به عرصه وجود نهاد. آمواج از ترکیبات سنتی مانند مشک، ادویه جات، ترشی جات و گلهای شرقی و محلی و طعم دهنده ها و رایحه های مدرن بهره می برد.

عطر ادکلن آمواج-Amouage
عطر ادکلن آمواج-Amouage

2- شیخ-shaik: خانه ی کالاهای لوکس شیخ ، برند جدیدی است که در سال 2007 در بحرین توسط شخصی با همین نام تاسیس شد. او در زمینه هایی از قبیل عطر ، جواهرات ، هدیه و کالاهای فشن فعالیت دارد. شیخ پلی میان فرهنگ غرب و شرق ایجاد کرد و محصولات عطری عربی خود را با تلفیقی از ترکیبات فرانسوی و ایتالیایی به بازار عرضه می کند. اولین مجموعه ی عطر شیخ در سال 2007 با نام Opulent Blue با بطری نفیس ، شیک و مزین به طلا ، نقره ، نگین های سوآرافسکی ، الماس و یاقوت کبود روانه ی بازار شد که موفقیت های بسیاری را برای ایشان به ارمغان آورد. برند شیخ در بازه زمانی 2007 تا 2008 دارای 4 محصول در کارنامه عطری خود می باشد .

عطر ادکلن شیخ-shaik
عطر ادکلن شیخ-shaik

3- اجمل-Ajmal: می بالد که در طول سال‎ها زحمت، عطرخانه‎ای با دانش و علم فراوانی ساخته است. شرکت اجمل قادر به ساخت ادکلن های تازه، خاکی، نیروبخش است. اجمل با افتخار یک دسته گل از بهترین و مسحور کننده عطرهای معاصر را ارائه کرده است.

عطر ادکلن اجمل-Ajmal
عطر ادکلن اجمل-Ajmal

4- رصاصی-Rasasi: عطرهای Rasasi متعلق به عبدالرزاق کلسکار بوده که در سال ۱۹۷۹ در دبی تاسیس شد و هم اکنون وی رئیس این شرکت است. این برند طی ۴ دهه بزرگ شد و شهرت یافت و معنی کامل قدرت کارآفرینی را می‎رساند.

عطر ادکلن رصاصی-Rasasi
عطر ادکلن رصاصی-Rasasi

5-آرماف-Armaf: به معنی نهایت لاکچری است. این برند مجموعه ای از عطرهای لوکس و مواد معطر زنانه و مردانه است. عطرهای آرمف انتخابی از عطرهای مدرن و نیروبخش برای مردان شیک، و انتخابی پیچیده، پر زرق و برق با رایحه منحصر به فرد برای زنان است.Armaf  تخیلی آشکار در واقعیت است که در سبک، ارائه، نوآوری و برتری دارد.

عطر ادکلن آرماف-Armaf
عطر ادکلن آرماف-Armaf

6- افنان-Afnan: عطرهای هیجان انگیز شرکت Afnan با تمام سحر و جادو از عطرهای با کیفیت بالا و منحصر به فرد در جهان است. با خلاقیت تمام تلفیقی بین رایحه‎ی عطرهای شرقی و غربی ایجاد کرده است. با استفاده از بهترین مواد تهیه شده از فرانسه، برای تولید تمام عطرهای افنان که متشکل از عطر شرقی، روغن های معطر، اسپری و… مفهوم کاملی از خلاقیت در تولید عطر با بالاترین استانداردهای جهانی است.

عطر ادکلن افنان-Afnan
عطر ادکلن افنان-Afnan

7- لطافه-Lattafa: تعریفی از سبک زندگی در عطر است. این شرکت تلاش دارد که عطرهای خود را با مفهوم گرامی داشتن زندگی برای مردان و زنان تولید کند. طراحان این شرکت مطالعه دارند که بتوانند همه‎ی عطرهای تولیدی این شرکت زیبا و فراموش نشدنی باشند.

عطر ادکلن لطافه-Lattafa
عطر ادکلن لطافه-Lattafa
  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

لوکس ترین و گرانبها ترین عطر و ادکلن های جهان

عطر و مواد خوشبو از دوران باستان در دسترس انسان بوده است، اما از قرن هجدهم میلادی  بود که بشر توانست عطر و ادکلن را به شکلی که امروزه با آن‌ها آشنا هستیم بسازد. برندهایی مانند کرید و گرلن و ... از آن زمان شکل گرفتند.

یک عطرساز ماهر را می‌توان هم یک هنرمند و هم یک شیمیدان در نظر گرفت که مواد اولیه طبیعی و مصنوعی را به‌گونه‌ای با هم ترکیب می‌کند که لذت‌بخش‌ترین رایحه را به وجود آورد. در جوامع مرفه‌ای که مردان و زنان از عطر و ادکلن در زندگی روزمره خود بهره می‌برند، برخی افراد حاضرند برای داشتن رایحه بهتر و بطری زیباتر هزینه بیشتری پرداخت نمایند؛ به همین دلیل است که بازار عطر به یکی از مارکت‌های لوکس تبدیل شده است. برای اکثر افراد، این محصول یک گزینه راحت برای هدیه دادن و هدیه گرفتن است و بازار این نوع محصول، حتی در زمان رکود اقتصادی نیز محبوب می‌باشد.

10 عطری که در لیست زیر مشاهده خواهید نمود گران‌ترین عطرهای دنیا به حساب می‌آیند. دلیل این گرانی طراحی و ساخت بطری، میزان محبوبیت رایحه و کمیاب بودن مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن می‌باشد. بهتر است این نکته را بدانید که در صنعت عطرسازی، برای محاسبه قیمت از واحد اونس (حدودا سی میلی لیتر) استفاده می‌شود ، به همین علت ما قیمت عطرها را با همین واحد به شما معرفی خواهیم کرد.

10-  Annick Goutal Eau d’Hadrien
(۴۴۱/۱۸ دلار برای هر اونس)

عطر Eau d’Hadrien نتیجه همکاری دو کمپانی انیک گوتال (Annick Goutal) و فرانسیس کمیل (Francis Camail) در سال 1981 می‌باشد. این عطر هم برای مردان و هم زنان قابل استفاده است. رایحه آن برگرفته از بوی مرکباتی نظیر لیمو، نارنگی و گریپ‌فروت، درخت سرو و عصاره گیاه یلانگ یلانگ که محل رویش آن ماداگاسکار می‌باشد است. قیمت یک شیشه ۱۰۰میلی‌لیتری این عطر 1500 دلار می‌باشد.

عطر ادکلن Annick Goutal Eau d’Hadrien
عطر ادکلن Annick Goutal Eau d’Hadrien

9- JAR Bolt of Lightning
(765 دلار برای هر اونس)

عبارت JAR، مخفف Joel A. Rosenthal (نام جواهرساز معروفی که این عطر را ساخته است) می‌باشد. شیشه‌های این عطر با دست طراحی و ساخته شده‌اند. روزنتال این عطر را در سال 2001 برای بانوان تهیه و سعی کرد رایحه هوای بعد از رعد و برق به همراه گل‌های شرقی را در ذهن زنده کند.

عطر ادکلن JAR Bolt of Lightning
عطر ادکلن JAR Bolt of Lightning

8- Joy by Jean Patou
(800 دلار برای هر اونس)

این عطر را هنری آلمراس (Henri Almeras) در سال 1929 برای برند جین پاتو (Jean Patou) طراحی کرد و در سال 1936 نیز برای عموم به فروش گذاشته شد. در سال 2000 کارشناسان عطر به این عطر سلطنتی، لقب «رایحه قرن» را دادند. برای ساخت هر اونس از این عطر، ۱۰۶۰۰ گل یاسمن به همراه 336 عدد گل رز مورد نیاز می‌باشد. این عطر دومین عطر پرفروش جهان پس از chanel no 5 است.

عطر ادکلن Joy by Jean Patou
عطر ادکلن Joy by Jean Patou

7- Caron Poivre
(1000 دلار برای هر اونس)

شرکت کارون که در سال 1904 تأسیس شد، یکی از معتبرترین کمپانی‌ها در زمینه تولید عطر می‌باشد. این عطر 50 سال پس از تأسیس شرکت یعنی در سال 1954 به بازار عرضه شد که گران‌ترین عطر این شرکت نیز محسوب می‌شود. این محصول، قابل استفاده برای آقایان و بانوان می‌باشد و در شیشه‌هایی ریخته شده که به صورت محدود تهیه و در ساخت آن‌ها از طلای سفید استفاده شده است. شما در این عطر، رایحه گل میخک همراه با گونه‌هایی از فلفل قرمز و سیاه را حس خواهید کرد.

عطر ادکلن Caron Poivre
عطر ادکلن Caron Poivre

6- Hermès 24 Faubourg
(1500 دلار برای هر اونس)

عطر هرمس 24 به صورت محدود و برای استفاده بانوان در سال 1995 به بازار عرضه شد. این عطر توسط موریس راسل (Maurice Roucel) متخصص افسانه‌ای عطرشناسی و تنها به تعداد 1000 عدد ساخته شد. برای ساخت شیشه این عطر از کریستال سنت لوییس بهره گرفته شده است و رایحه با دوام آن شامل گل یاس، نعناع هندی، یلانگ یلانگ، زنبق، وانیل، عنبر و چوب صندل می‌باشد.

عطر ادکلن Hermès 24 Faubourg
عطر ادکلن Hermès 24 Faubourg

5- Clive Christian No. 1
(2150 دلار برای هر اونس)

شرکت Clive Christian یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های عطرسازی محسوب می‌گردد. این عطر، در فاصله بین سال‌های 2001 تا 2006 گران‌ترین عطر در جهان به حساب می‌آمد. این عطر در دو رایحه جدا برای آقایان و بانوان عرضه شده است. شیشه این عطر از کریستال ساخته شده و یک عدد الماس در سر شیشه آن به کار برده شده است. رایحه قوی و خوشبوی آن ترکیبی از ترنج، صمغ‌های طبیعی، زنبق زرد، وانیل و چوب صندل می‌باشد.

عطر ادکلن Clive Christian No. 1
عطر ادکلن Clive Christian No. 1

4- Chanel Grand Extrait
(4200 دلار برای هر اونس)

کمپانی شَنل (Chanel) از زمانی که در سال 1921 عطر Chanel No. 5 را به بازار عرضه نمود در زمینه صنایع لوکس در جهان معرفی شد. سخنگوی شرکت شنل در سالی که این عطر به مردم معرفی شد اظهار نمود که هر ساله، تنها تعداد محدودی از این عطر عرضه خواهد شد. گل‌های رز و یاسی که برای ساخت این عطر استفاده شده، از زمین‌های پروش گل شرکت شنل در کشور فرانسه می‌باشد.

عطر ادکلن Chanel Grand Extrait
عطر ادکلن Chanel Grand Extrait

3- Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes
(6800 دلار برای هر اونس)

دلیل گران بودن این عطر، هم شیشه و هم عطر آن می‌باشد. شرکت Baccarat یکی از شرکت‌های کریستال‌سازی لوکس در جهان می‌باشد. این شرکت معمولا یکی از انتخاب‌های هر کمپانی بزرگ عطرسازی برای ساخت شیشه محصولاتشان می‌باشد. این شرکت بزرگ در سال 1998 سه نوع محدود از عطرهای خود را به بازار عرضه کرد که نوع Larmes Sacrees de Thebes نسبت به دو مدل دیگر، به مقدار محدودتری ساخته شد. رایحه شرقی این عطر ترکیبی از عنبر، گل یاس، رز، درخت فلوس مصری و کندر می‌باشد.

عطر ادکلن Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes
عطر ادکلن Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes

2- Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume
(12721/89 دلار برای هر اونس)

این عطر در کتاب گینس به عنوان گران‌ترین عطر در دنیا ثبت شده است. تنها 10 عدد از این عطر که در سال 2005 ساخته شده است، به بازار عرضه گردید. حجم شیشه این عطر که توسط شرکت Baccarat تهیه شده حدود 16/9 اونس می‌باشد. درِ شیشه این عطر، از طلای 18 عیار ساخته شده و درون آن یک عدد الماس 5 قیراطی به کار رفته است.

عطر ادکلن Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume
عطر ادکلن Clive Christian No. 1 Imperial Majesty Perfume

1- شیشه عطر DKNY Golden Delicious Million Dollar – یک میلیون دلار
بر روی این شیشه عطر یک میلیون دلاری، که توسط شرکت DKNY به شکل یک سیب ساخته شده است، حدود 2909 سنگ گران‌قیمت شامل 2700 عدد الماس سفید به کار رفته است. اما بهترین قسمت این شیشه زیبای عطر، منظره آسمان‌خراش‌های نیویورک می‌باشد که به زیبایی با این سنگ‌ها بر روی سطح آن نقش بسته‌است. 1500 ساعت برای ساخت این شیشه وقت صرف شد و پس از نمایش آن در کشورهای مختلف دنیا، هزینه فروش آن به مؤسسات خیریه‌ای که بر علیه گرسنگی فعالیت می‌کردند اهدا گردید.

عطر ادکلن DKNY Golden Delicious Million Dollar Fragrance Bottle
عطر ادکلن DKNY Golden Delicious Million Dollar Fragrance Bottle
  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

برند نیش عطر ادکلن کارنر بارسلونا-Carner Barcelona از ابتدا تا کنون

برند نیش عطر ادکلن  کارنر بارسلونا - Carner Barcelona یک خط تولید منحصر به فرد از عطریات است که توسط سارا کارنر در سال 2009 تاسیس شده است. طراحی این برند الهام گرفته از احساسات واقعی ، تجارب ، چشم انداز زمان و معنی واقعی زندگی در بارسلون میباشد. برند Carner Barcelona در بازه زمانی 2010 تا 2016 دارای ۹ محصول در کارنامه عطری خود است. مستر نوز یا همان آقای بینی (متخصص عطر) مشغول به کار در برند کارنر برای طراحی عطرهای برند کارنر عبارتند از : Sonia Constant, Christophe Raynaud and Daniela (Roche) Andrier.

برند نیش عطر ادکلن کارنر بارسلونا-Carner Barcelona
برند نیش عطر ادکلن کارنر بارسلونا-Carner Barcelona

خود سارا کارنر درباره برند خود میگوید:

CARNER BARCELONA is a lifestyle perfume brand that brings you the contemporary spirit of Barcelona. We love its Mediterranean soul, its history, culture, art and design and this is what we want to convey with our fragrances; its spirit, our lifestyle

We make high-end perfumes, genuine and qualitative creations for those that, like us, love fragrances and everything that they can make us feel

کارنر بارسلونا عطر سبک زندگی امروزی است که روح بارسلونای امروزی را برای شما به ارمغان میاورد. ما به روح مدیترانه ای-تاریخ -فرهنگ-هنر و طراحی و معماری بارسلونا عشق میورزیم و این آن چیزی است که ما میخواهیم از طریق عطرهایمان به شما منتقل کنیم.

در واقع برند کارنر یک تیم کوچک شش نفره است. عطر های این برند دارای رایحه جذاب و منحصر بفرد است و ماندگاری بالای دارد. از میان عطر و ادکلن های کارنر سه عطر کوییرز – دی ۶۰۰ و ریما به ترتیب مورد توجه بیشتری در میان ایرانیان عزیز است. و پرفروش ترین آن کوییرز است که رایحه چرم دارد.

CUIRS-کارنر کوییرز
CUIRS-کارنر کوییرز

برند کارنر بارسلونا - Carner Barcelona هم اکنون دارای نه عطر و ادکلن در دو گروه عطری است:

۱- woody collection :

RIMA XI -کارنر ریما ایکس آی

CUIRS-کارنر کوییرز

D600- کارنر دی ۶۰۰

EL BORN-کارنر ال بورن

TARDES-کارنر تاردس

PALO SANTO- کارنر پالو سانتو

2- BLACK COLLECTION:

BLACK CALAMUS -کارنر بلک کالاموس

SANDOR 70'S -کارنر ساندور ۷۰

ROSE&DRAGON- کارنر رز اند دراگون

این برند جوایز معتبری نیز کسب نموده:

El Born
Winner Golden
Nose Poland 2014

Rima XI
Winner FiFi Awards
Russia 2013

Rima XI
Top 5 FiFi Awards
New York 2012

Cuirs
Top 5 FiFi Awards
New York 2011

 


بیشتر بخوانید:

عطر نیش چیست؟

عطر کارنر باسلونا

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

قدیمی ترین عطر و ادکلن دنیا با قدمت 4000 سال!!!

Eau de BC: the oldest perfume in the world

باستان شناسان ایتالیایی کارگاه عطرسازی را در جزیره‌ای از کشور قبرس، کشف کردند که متعلق به ۴۰۰۰ سال پیش است. این کارگاه، عطر خود را برای صادرات به سرزمینهای شرق دریای مدیترانه تولید می‌کرده است که توسط زلزله تخریب و مدفون شده بود. باورکردنی نیست، اما کوزه‌های سفالی این کارگاه هنوز هم بعد از چهارهزارسال بوی عطر می‌دهند!

قدیمی ترین عطر و ادکلن دنیا با قدمت 4000 سال!!!
قدیمی ترین عطر و ادکلن دنیا با قدمت 4000 سال!!!

تاکنون فرمول ۱۲ عطر باستانی را از همین خمره‌ها و ظرف‌ها بدست آورده‌اند.
آنها عطرهایی مثل عصاره ترنج، دارچین، گشنیز، بادام و … را از گیاهان محلی گرفته و با روغن زیتون مخلوط می‌کردند.
این کارگاه بزرگ با خمره‌هایی که تا ۵۰۰ لیتر عطر را درون خود جای می‌داده، نشان می‌دهد مردم دنیای باستان هم به عطر به دلایل مختلف علاقه واقعی داشتند.

قدیمی ترین عطر و ادکلن دنیا با قدمت 4000 سال!!!
قدیمی ترین عطر و ادکلن دنیا با قدمت 4000 سال!!!

قدیمی ترین عطر و ادکلن دنیا با قدمت 4000 سال!!!

باستان شناسان معتقدند که این جزیره، بازار بزرگ عطر قبرس در دنیای هزاران سال پیش بوده است. آنها از روغن‌های معطر که اغلب گران قیمت هم بوده‌اند برای آیین‌های مذهبی و مراسم خاک‌سپاری مردگان استفاده می‌کردند.

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

رنه لالیک-Lalique-از کریستال تا تولید عطر و ادکلن

René Jules Lalique موسس کمپانی لالیک در سال 1860 در دهکده ای کوچک به نام Ay در کشور فرانسه به دنیا آمد. او یک طراح شیشه و بلور بود که به خاطر ابداع بطری‌های عطر و ادکلن ، گلدان، جواهرات، لوستر، ساعت‌ دیواری و در اواخر عمرش، آرم تزئینی روی درب موتور اتومبیل‌ها (مانند آرم ایستاده مرسدس بنز یا فورد) مشهور است.

کریستال لالیک
کریستال لالیک

وی در سال 1872 وارد Collège Turgot شد و با کمک Justin-Marie Lequien شروع به یادگیری طراحی نمود. دو سال بعد، پس از مرگ پدرش شروع به کارآموزی در یک طلا و جواهر سازی در پاریس نزد Louis Aucoc نمود و همزمان در کلاس‌های شبانه Ecole des arts décoratifs مشغول به تحصیل شد. Lalique در آن طلاسازی به مدت دو سال کار کرد و سپس در سال 1876 برای تحصیل در کالج هنری Sydenham به لندن رفت و در این کالج، مهارت‌های طراحی گرافیکی وی پیشرفت نمود و رویکرد طبیعت ‌گرایانه وی نسبت به هنر، پرورش یافت.

شیشه عطر و ادکلن لالیک
شیشه عطر و ادکلن لالیک

پس از دو سال که از لندن به فرانسه بازگشت، به عنوان یک هنرمند آزاد شروع به کار شد و برای جواهرسازان فرانسوی مانند Cartier و Boucheron طراحی قطعات جواهر می نمود. در آن زمان جواهر سازی بیشتر بر پایه تعداد سنگهای گرانبهای یک قطعه بود اما لالیک با اهمیت دادن به طراحی بجای کمیت سنگها برای همیشه سبک خود را در این صنعت ماندگار کرد. او در طراحی هایش از بدن زن و همچنین حیوانات الهام می گرفت.

در سال 1885، وی موفق به تأسیس برند خود شد و در عرض 5 سال، Lalique به یکی از بهترین طراحان جواهر در فرانسه تبدیل شد. در دهه 1920 او به سبک هنری Deco روی آورد که طراحی دیوارها و ستونهای شیشه ای ظریف و براق را برای اماکن خاص انجام می داد.

لالیک در سال 1908 Francois Coty عطر ساز را مامور طراحی و تولید عطر و ادکلن کرد تا اولین عطر خود را طراحی و به دنیای عطر و ادکلن  معرفی کند. در آن زمان عطرها ظاهری ساده داشتند و زنان مجبور بودند یک ظرفه شیشه ای خاص زیبا را جداگانه خریداری و عطر را در آن نگهداری نمایند، لالیک انقلابی در صنعت عطر و ادکلن نیز بپا کرد او با راه اندازی خط تولید بطری و شیشه های زیبای عطرها در مقیاس بالا و کاهش هزینه تمام شده عطر، توسعه ارائه محصولات عطر و ادکلن و فروش عطر ها را دگرگون ساخت. این شیوه ساخت عطر و ادکلن خیلی زود مورد توجه سایر عطرسازان نیز قرار گرفت و لالیک سفارشهایی از عطر و ادکلن سازانی همچون Roger & Gallet, Guerlain, Molinard, d’Orsay , Worth و Nina Ricci نیز گرفت. از آنجاییکه تخصص اصلی لالیک در تولید شیشه و بلور بود، در طراحی شیشه و بطریهای عطر و ادکلن ظرافت خاصی بکار می برد که مورد توجه بسیاری قرار می گرفت.

شیشه عطر و ادکلن لالیک
شیشه عطر و ادکلن لالیک

هم اکنون Lalique یکی از پر فروشترین برندهای عطر و ادکلن در جهان محسوب می شود. لالیک در سال 1945 از دنیا رفت اما میراث وی برای نسل های آینده برجای ماند. نوه لالیک Marie-Claude نیز تصمیم به تولید عطر و ادکلن گرفت و چند نسخه عطر با نام خود روانه بازار عطر و ادکلن نمود. لالیک از سال 1994 عطرهایش را با همکاری کمپانی عطر و ادکلن سازی Art & Fragrance تولید می نماید. نسخه های محدود بسیار لوکس با شکل و شمایل تندیسی و مجسمه نیز همه ساله بصورت خاص تولید می شود. لالیک اولین عطرش را در سال 1931 به بازار عطر و ادکلن معرفی کرد.

این تولید کننده ی عطر و ادکلن تا کنون بیش از 44 عدد عطر و ادکلن با برند لالیک | Lalique وارد بازار عطر و ادکلن نموده است. کمپانی لالیک | Lalique از سال 1885 شروع به کار نموده و از سال 1931 وارد بازار عطر و ادکلن شده است

  • عطر بازار