عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن فروشگاه لیلیوم

عطر-ادکلن -عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن

عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن فروشگاه لیلیوم

عطر-ادکلن -عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن

۹۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانطور که گفتم من همسرم را ده سال پیش در نیویورک  برای یک مصاحبه شغلی ملاقات کردم. قبل از ساخت ادکلن، من برای طراحان لباسی چون «جیمی چو»،«سونیا رایکل» و «جان گالیانو» عطر تولید می‌کردم. من یک شرکت خیلی بزرگ با ششصد کارمند داشتم که در آنجا کارهای طراحی، ساخت و عرضه عطر را برای طراحان لباس انجام می‌دادیم. برندهایی مثل «ایجنت پُروکاتور»، «بالمن»، «تروساردی»، در مجموع ده برند اروپایی. یکی از این طراحان، جان گالیانو، از من خواست که کمپانی خودم رو در آمریکا افتتاح کنم. سیلوی همسرم آینده‌ام رو در مصاحبه شغلی آمریکا ملاقات کردم، مصاحبه بسیار موفقی بود و ما در طول مصاحبه انگلیسی صحبت می‌کردیم و من فکر می‌کردم که او آمریکایی است، اما در پایان مصاحبه به جای«goodbye»از کلمه« au revoir»استفاده کرد. از او پرسیدم که فرانسوی هستی؟ او با تعجب جواب داد معلومه که فرانسوی‌ام!!، و خیلی خوشحال  به نظر نمی‌رسید. با خودم فکر کردم که دیگر هیچ‌وقت او را نخواهم دید چون خیلی با عصبانیت به من نگاه می‌کرد. اما خوشبختانه با من تماس گرفت و شغل پیشنهادی من را در کمپانی پذیرفت. ما حدود یک سال در کمپانی سابقم با یکدیگر همکار بودیم. به دلایل متعددی تصمیم گرفتم که کمپانی را ترک کنم، چون کار کردن با طراحان لباس بسیار مشکل بود و من شغل فعلی‌ام را ترجیح می‌دهم، چون برای خلق یک محصول کاملا آزاد هستم. وقتی به سیلوی گفتم که قصد ترک شرکت را دارم، او به من گفت که نباید این کار را بکنی اگر تو بروی من هم خواهم رفت. او به من گفت که رویای من کار کردن برای تو نبود، بلکه رویایم این است که یک مزون پرفیوم داشته باشم. من به سیلوی گفتم که فکر بسیار عالی اما مشکلی است، همانجا بمان تا من به نیویورک بیایم، چون کار من در فرانسه بود و سیلوی در نیویورک ساکن بود. در دیدار نیویورک او از ایده‌هایش برایم گفت، از اینکه می‌خواهد ادکلنی تولید کند که بوی آن تمام روز ماندگار باشد. سیلوی به من گفت که ادکلن را بسیار دوست دارد اما بوی آن ماندگار نیست، و اینکه به پرفیوم علاقه‌ای ندارد چون بوی آن کمی زنانه و بسیار شدید است. همانجا بود که به او گفتم تو باید با من ازدواج کنی. او گفت، شاید، من اصلا انتظار چنین برخوردی را نداشتم و از همان روزها بود که ما آتلیه کلون را تاسیس کردیم. اسم آتلیه را انتخاب کردیم، چون آتلیه یک ورک شاپ است و کارها ماشینی نیست و کار دست است و عشق و علاقه واقعی وجود دارد. تمام چیزی که در آتلیه کلون خلق می‌کنیم حاصل همین عشق و علاقه است و تمام تصمیم‌گیری‌ها درباره عطر، طراحی جدید و حتی عکس‌برداری از آن حاصل فکر دو نفره است.

برند عطر ادکلن آتلیه کلون در ایران با امین حیایی و نیلوفر خوشخلق

برند عطر ادکلن آتلیه کلون در ایران با امین حیایی و نیلوفر خوشخلق

محصولات شما در سایت اینترنتی و فروشگاه‌های «سفورا» هم به فروش می‌رسد،شاید بدانید که سفورا قرار است به زودی به ایران هم بیاید، آیا محصولات خود را از این طریق عرضه می‌کنید؟ کمی در رابطه نحوه عرضه محصولات خود بیشتر توضیح بدهید.
بله. «سفورا» گروهی است که در فرانسه تشکیل شد اما سیر صعودی تکامل آن در ایالات متحده رخ داد. آنها در آمریکا به بزرگ‌ترین و پیشگام خرده‌فروشی محصولات آرایشی برای خانم‌های جوان با قومیت‌ها و نژادهای مختلف تبدیل شدند. آنها اولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند که یک طیف بین‌المللی را پوشش می‌دهند و من به این دیدگاه علاقه‌مند هستم. ما سه سال پیش فعالیت مشترک خود را با سفورا آغاز کردیم و امروزه یکی از برندهای برتر آنها در زمینه عطر لوکس هستیم. ما از این طریق به مشتریان ایالات متحده خود که به محصولات طراحان لباس چون گوچی و دولچه و گابانا علاقه‌مند و عادت کرده بودند نشان دادیم که عطرسازی یک هنر است. و لزومی ندارد که شما عطر خود را از یک طراح لباس که برای آنها عطر سازی یک تجارت ثانویه است تهیه کنید. در بسیاری مواقع عطرسازی برای برندهای لباس حتی اولویت دوم هم نیست و واقعا بی اهمیت است. اما فعالیت ما تنها تولید عطر است، این تمام کاری است که ما انجام می‌دهیم با شور و علاقه و بهترین مواد، در بسیار ی موارد خلق یک رایحه سه تا پنج سال زمان می‌برد و این زیبایی عطرسازی است و اصلا به نام یک برند لباس احتیاجی ندارد. ما از طریق سفورا محصولات خود را در پانزده کشور جهان عرضه می‌کنیم و قصد ما آموزش و شناساندن زیبایی عطر به سراسر جهان بدون استفاده از نام‌های دنیای فشن است و چون شما در «مدآنلاین» در رابطه با دنیای مد و لباس می‌نویسد برای من اهمیت داشت که تفاوت‌ها را مشخص کنم.  این موضوع که چرا برندهای لباس عطر تولید می‌کنند واقعا برای من روشن نیست، اینکه آیا به تولید عطر علاقه دارند یا جنبه تبلیغاتی و پول دارد برای من روشن نیست، فکر می‌کنم که انگیزه درستی پشت این موضوع نیست. مثل این است که شما یک برند نوشیدنی گوچی داشته باشید که کاملا مضحک است، این موضوع برای عطر در دنیای پوشاک رخ داده است چرا؟ چون افرادی مثل آقای ایو سن لورن یا آقای دیور ایده خلق عطر را در سر داشتند و از این راه به موفقیت رسیدند. ما با محصول خود می‌خواهیم به دنیا بگوییم که عطرهایی زیبایی وجود دارد که کار طراحان لباس نیست و حتی بهتر از آنهاست چون با عشق واقعی خلق شده است. آتلیه کلون یک مزون پرفیوم است که تنها با عشق واقعی به عطرسازی رایحه خلق می‌کند. محبوبیت مزون‌های تخصصی پرفیوم دوباره افزایش پیدا کرده است، برندهایی تخصصی نظیر «کرید» یا «گرلن»و ما که یک مزون پرفیوم جدید هستیم که همین راه را ادامه می‌دهیم.

نگاه شما به عطر و عطرسازی خیلی شخصی است و دوست دارید که این شخصی بودن را با مشتریان نیز به اشتراک بگذارید. درباره سرویس جدید «آتلیه کولن» صحبت کنید.
قبل از پاسخ به سوال شما باید بگویم خوشحالم که در وضعی با هم گفت وگو کردیم که تمامی محصولات در دسترس ماست و از این طریق می‌توان بهتر دنیای عطر سازی ما را کشف کرد. حک کردن نام مشتریان بر روی پوشش چرمی عطرهای مسافرتی سرویس جدید آتلیه کولن است و ما این خدمت را در بیش از پنجاه نمایندگی در سراسر جهان نظیر، پاریس، نیویورک وهنگ کنگ انجام می‌دهیم و این سرویس را در هفت تا ده نمایندگی در ایران نیز ارائه خواهیم داد. این کار سه سال پیش آغاز کردیم با دستگاهی بسیار بزرگ‌تر از این و خوبی این دستگاه‌ها این است که بدون صدا و ایجاد بو برخلاف حکاکی بر روی شیشه در کمتر از دو دقیقه نام مشتری بر روی پوشش چرمی حک می‌شود. مشتریان ما به این سرویس بسیار علاقه دارند چون اصلا معطلی ندارد. این سرویس اینقدر مورد توجه قرار گرفت که حتی افرادی از برند شانل و دیور به بوتیک من آمدند تا ببینند که ما این کار را چگونه انجام می‌دهیم.


 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

تجربه دیدار با خالق یک محصول بکر از آن سوی دنیا، از آن موقعیت‌هایی است که در ایران چندان دست نمی‌دهد. مشاهده از نزدیکِ محصول یک ذهنیت ناب، می‌تواند تکرارنشدنی باشد. رستوران دژاووی زعفرانیه مکانی است که «کریستف سَرواسل» و همسرش «سیلوی گنتر» -Sylvie Ganter -برای معرفی محصول خود در ایران انتخابش کرده‌اند؛ دور تا دور این رستوران، شیشه‌های زیبای ادکلن‌های برند فرانسوی «آتلیه کلون»، نظر را جلب می‌کرد و بویی مفرح و انرژی‌زا فضا را پر کرده است.

برند عطر ادکلن آتلیه کلون در ایران

برند عطر ادکلن آتلیه کلون در ایران

کریستف سوزل، فرانسوی است و کاملا عاشق پیشه، در همان چند کلام ابتدایی، محصول خود را حاصل یک داستان عاشقانه معرفی می‌کند. پیش از آنکه ادکلن مجموعه اول «آتلیه کلون» یعنی «اورنج سنگویین» یا «پرتقال خونی»، پر فروش‌ترین محصول این برند را استشمام کنم، برایم داستانی کوتاه تعریف می‌کند:«این لحظه‌ای است که دوست داری دوباره آن را مرور کنی؛ تصور کن همه روی تراس دور میز صبحانه جمع شده‌اند و بوی پرتقال تازه زیر آفتاب صبحگاهی فضا را پر کرده و امواج دریا به صخره‌ها برخورد می‌کند، حالا ادکلن را بو کن». این کار را روی میزهای مختلف با داستان‌های متفاوت تکرار می‌کنیم و هر بار نتیجه یکسان است؛ ناب و استثنایی.
آتلیه کلون، اولین مزونی است که کلون خالص را با الهام از ادکلن افسانه‌ای تولید می‌کند. حاصل ابتکار آنها، تولد یک خانواده بویایی جدید با نام «کلون ابسولو»است. برای اولین بار روغن«سیتروس» یا مرکبات -پرتقال، لیمو، کلمانتین، نارنج و مانند اینها- با گران‌بهاترین مواد خام ترکیب شده و حاصل آن رایحه‌ای است که ماندگاری بسیار دارد.
چرا دوست دارید در ایران سرمایه‌گذاری کنید؟ چه چیزی در ایرانی‌ها و فرهنگ ایرانی برای شما جالب است؟
من ایران را کشوری می‌بینم که عاشق عطر است. من فرانسوی هستم و در فرانسه، ما، عشق عجیبی به عطر داریم. عطر، مثل لباس برای ما، امری پوشیدنی و کاملا طبیعی است. عطر، بخشی از شخصیت ماست؛ ما صبح‌ها اگر به خود عطر نزنیم، مثل این است که برهنه باشیم. ایران برای من کشوری است که این علاقه‌مندی مشترک به عطر را در خود دارد. عطرزدن، فرد را از دیگری متمایز می‌کند و شخصیت شما را شکل می‌دهد. فکر می‌کنم ایرانی‌ها هم این احساس مشترک را دارند.

با این حال، تفاوت‌های بازار مصرف عطر در ایران و کشورهای دیگر را در چه می‌بینید؟
به طور مثال آمریکا که ما اتفاقا فعالیت خود را از آنجا آغاز کرده‌ایم، واقعا برای ما بازار هدف نیست؛ آمریکا جمعیت ثروتمند بالایی دارد و ما محصولات بسیاری را آنجا به فروش می‌رسانیم، اما این، در مقایسه با جمعیت و میزان ثروت، فروش چشمگیری نیست. تفاوت دیگر این است که در آمریکا اهمیت استفاده از عطر به اندازه مثلا فرانسه یا ایران و روسیه نیست. در این سه کشور؛ فرانسه، ایران و روسیه، استفاده از عطر بسیار اهمیت دارد. در این کشورها مشتریانی دارم که دیگر احتیاجی نیست که اهمیت استفاده از عطر را برای آنها توضیح بدهم. من به همه کشورها و فرهنگ‌هایی که شور و علاقه‌ای مشابه با من دارند، بسیار علاقه دارم. برای یک عطرساز، چنین موقعیت‌هایی فوق‌العاده است.

اما در بازار ایران، همین جایی که می‌گویید به خاطر فرهنگ مشترک شما با آن در استفاده از عطر، احساس نزدیکی به آن دارید، با چه چالش‌هایی روبه رو هستید؟
تا به امروز که همه چیز بسیار خوب و آسان پیش رفته است و بازار، واکنش بسیار خوبی به محصول ما نشان داده است. و البته این، برای ما کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی بود.

 دلیل این واکنش مثبت را در چه می‌بینید؟ آیا ایران برای شما بازار بزرگی خواهد بود و به فکر افتتاح شعبه‌ای در ایران هم هستید؟
چون ما از مواد کاملا طبیعی و با کیفیت بسیار بالا در محصولات خود استفاده می‌کنیم که کار بسیار مشکلی است. ما تنها با دو شهر بسیار معروف کار می‌کنیم، اگر شهر «گراس» -پایتخت عطر جهان-در جنوب فرانسه را بشناسید، این شهر بهترین تولید کننده روغن اسانس است، چون برای تولید عطر به روغن اسانس احتیاج است و در مرحله بعد به آن الکل اضافه می‌شود. شهر دیگر «کاسی» بهترین تولیدکننده اسانس در جهان است که ما محصول خود را در آنجا تولید می‌کنیم.
دلیل دیگر این واکنش مثبت فکر می‌کنم به استایل عطر ما مرتبط باشد که خیلی شدید نیست و بسیار بوی لطیفی دارد و توسط مشتریان ایرانی به خوبی پذیرفته شده است. تا به امروز ایران برای ما بازار خیلی بزرگی بوده و خیلی فروش خوبی داشته‌ایم و مشتریانی داریم که بسیار وفادار هستند و این فوق‌العاده است. من خیلی علاقه‌مند هستم که در ایران شعبه افتتاح کنیم، چون در فروشگاه‌های ما می‌توانید عطر را به طور کامل و واقعی تجربه کنید.

در دوران پسابرجام هستیم و تا به امروز شرکت‌های بزرگی مثل روبرتو کاوالی یا ورساچه به ایران وارد شده‌اند. از منظرعطرسازی اگر به این برندها نگاه کنیم، محصولاتی با قیمت متوسط دارند؛ چیزی در حدود ۳۵ تا ۸۰ دلار و کمی بیشتر. وضع رقابت شما با این برندها چگونه خواهد بود؟ فکر نمی‌کنید محصول شما برای بازار ایران کمی گران باشد؟
ما کمپانی‌ای هستیم که هیچ تبلیغاتی انجام نمی‌دهیم. چون قصد ما این است که محصولی با بالاترین کیفیت داشته باشیم ولی قیمت آن مقرون به صرفه و عادلانه باشد. به طور مثال، محصول مسافرتی ما است که شما یک بار آن را می‌خرید و می‌توانید دوباره آن را پر کنید که قیمت آن حدود ۸۰ دلار است. مجموعه «سیتروس» گران‌ترین محصول ماست که یک شیشه ۱۰۰ میل آن حدود ۱۳۰ دلار قیمت دارد و این قیمت به این دلیل است که تبلیغی برای آن انجام نمی‌دهیم، قیمت این محصول با تبلیغات حدود ۲۵۰ دلار است. بیشتر برندهای بزرگ پول تبلیغات می‌دهند و وقتی شما یک شیشه عطر از آنها می‌خرید در واقع پول تبلیغات آنها را پرداخت می‌کنید. نکته دیگر این است که قیمت محصولات ما متفاوت و با توجه به مواد به کار رفته در آن تعیین می‌شود. برخی از این مواد نظیر «سیتروس» به راحتی تهیه می‌شوند و فرایند تولید آن راحت است و موادخام آن نظیر لیمو یا پرتقال به وفور یافت می‌شوند. محصولات متشکل از این مواد دارای قیمت‌های مقرون به صرفه هستند. درست است اگر بخواهید محصول «عود» ما را تهیه کنید، حتما قیمت بالاتری دارد، چون از مواد کمیاب‌تری تشکیل شده است. مثلا در فرانسه یک شیشه نوشیدنی ده ساله، دیگری صد ساله و یا هزار ساله است و قیمت آن بسته به کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند. عطر هم همینطور است شما قدرت انتخاب دارید می‌توانید با یک شیشه ۷۰ دلاری شروع کنید و در آخر به گران‌ترین که ۳۰۰ دلار است برسید و این قیمت بالا، قیمت کیفیت بالای آن است. از نظر کیفیت روغن اسانس، ما در میان با کیفیت‌ترین برندها جای داریم و به این دلیل که تبلیغی نداریم قیمت محصول ما در میان منصفانه‌ترین قیمت‌ها جای می‌گیرد. تبلیغات برای برند و محصول ما زبانی است. بهترین تبلیغات از سوی مشتریان ما انجام می‌شود وقتی که محصول ما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد می‌دهند.

چرا مثل برندهای معروف دیگر از افراد شاخص به عنوان نماینده یا چهره برند خود استفاده نمی‌کنید؟
سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور بسیاری از محصولات ما استفاده می‌کنند، ولی ما درباره آن صحبت نمی‌کنیم. ما مثل برندهای دیگر رفتار نمی‌کنیم. اگر یک سلبریتی محصول برند من را خریداری کند کاملا باعث افتخار است. اما این افتخار در مورد یک فرد غیر مشهور هم به همین صورت است. برای من هیچ تفاوتی وجود ندارد. سلبریتی‌ها یک روز خوب هستند و روز دیگر بد. من علاقه‌ای ندارم که به نام یک سلبریتی متصل باشم، بنابراین هیچ تبلیغاتی با سلبریتی‌ها انجام نمی‌دهیم ولی مشتریان مشهور بسیاری داریم. نماینده و چهره برند ما مشتریان ما هستند. داستانی که ما با محصول خود روایت می‌کنیم مثلا صبحانه‌ای در یک صبح زیبا یا شاهزاده‌ای که به دنبال آزادی است این فرصت را برای مشتریان ما ایجاد می‌کند که آنها داستانی را که دوست دارند انتخاب کنند، بنابراین مشتری به شخصیت اصلی داستان تبدیل می‌شود، و به همین دلیل ما در این رابطه و ذهنیت خیالی از چهره، مدل یا سلبریتی استفاده نمی‌کنیم. دلیل دیگر این کار این است که ما می‌خواهیم مشتری شخصیت واقعی خود را پیدا کند، عطری را انتخاب کند که بیان‌کننده و معرف شخصیت واقعی اوست،بنابراین ایده آل ما این نیست که شما شبیه شخص دیگر یا یک آدم مشهور باشید، ایده‌آل این است که شبیه خودتان باشید. این شیوه کاملا فرانسوی است، ما فرانسوی‌ها آدم‌های مغروری هستیم و گاهی وقت‌ها بیش از حد غرور داریم، ما اصلا علاقه‌ای نداریم که شبیه کس دیگری باشیم. به همین دلیل است که در فرانسه سیستم سلبریتی پروری خیلی جواب نمی‌دهد. این شیوه‌ها بیشتر مخصوص آمریکا است، البته در آنجا هم این امر به شدت سابق نیست. من فکر می‌کنم سلبریتی، همان مشتری من است. من خوشحال می‌شوم که یک مشتری عطری را که دوست دارد از برند من انتخاب می‌کند، همین که درباره محصول من با دوست و آشنا صحبت می‌کند برای من کافیست. من به سلبریتی احتیاجی ندارم، من میلیون‌ها سلبریتی دارم که همان مشتریان من هستند. این را هم بگویم که ما به تازگی به فروش یک میلیون شیشه عطر رسیدیم و از این بابت بسیار خوشحال هستم و طرفداران برند ما در صفحه فیسبوک و اینستاگرام از محصولات ما می‌گویند و این امر برای من بسیار اهمیت دارد.

از میان محصولات شما، فکر می‌کنم در «میموسا ایندیگو» از گل‌های زعفران هندی استفاده شده. حالا که قرار است به ایران بیایید آیا ایران می‌تواند تامین کننده مواد خام محصولات شما باشد؟ به هر حال ما بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران در دنیا هستیم و رایحه‌ها و گل‌های بسیاری در ایران وجود دارد...
درباره این موضع باید با تامین کننده مواد خام خود در فرانسه صحبت کنم. ما تا به امروز تنها از یک ماده که خاستگاه آن ایران است استفاده کرده‌ایم. «گالبانوم» که در عطر «جَزمین اَنجلیک» ما استفاده شده یک رایحه سبز و کاملا طبیعی از ایران است. ما در دیگر محصول خود از گل زعفران هندی استفاده کرده‌ایم و من دلیل عدم استفاده از زعفران ایرانی را نمی‌دانم و باید با تولیدکننده اسانس خود در فرانسه صحبت کنم. شاید دلیل آن این باشد که تا پیش از این ایران کشوری بسته و درگیر تحریم‌ها بوده است و از این به بعد شاید بتوانیم محصولات خود را از «پرسیا» یا «پرس» همانطور که ما از در فرانسه می‌گوییم تهیه کنیم. ایران نام زیبایی است اما پرس یا پرسیا بار رمانتیک زیبایی دارد.

آیا تفاوتی میان استفاده از محصولات شما در ایران و کشورهای همسایه ایران مثل عربستان و امارات که در آنجا نمایندگی‌هایی دارید، هست؟
بله کاملا تفاوت وجود دارد و فکر می‌کنم تفاوت اصلی این باشد که در ایران تمامی محصولات ما مورد استقبال قرار می‌گیرد و مشتریان به تمامی رایحه‌های ما علاقه‌مند هستند. در کشورهای دیگر مثل عربستان یا امارات تمرکزمان روی رایحه‌های محدودتری است. در ایران تنوع و گستردگی سلیقه بیشتری وجود دارد و ما این مزیت را در ایران داریم. شاید بتوانم بگویم که در این زمینه ایران کمی به فرانسه یا روسیه شبیه است و این اهمیت بالا به عطر باعث گستردگی و تنوع سلیقه شده که اصلا در کشورهای عربی دیده نمی‌شود.

روی بسته‌بندی محصولات شما عبارت «مردانه» یا «زنانه» دیده نمی‌شود، این در حالی است که عطرهای برندهای مختلف معمولا مردانه یا زنانه هستند. ماجرا از چه قرار است؟
عطرهای برند ما«UNISEX»هستند و اعتقاد ما بر است که عطرها هیچگونه جنسیتی ندارند. اینکه روی محصول مردانه یا زنانه درج می‌شود کاملا بی معنا است و بیشتر جنبه تبلیغات و بازاریابی دارد و حقیقت این است که واقعا تفاوتی بین رایحه‌ها از نظر مرد و زن وجود ندارد. مثل این است که بگویی پیتزا برای آقایان و پاستا برای خانم‌ها است که کاملا حرف خنده‌داری است. این که گفته می‌شود مثلا رایحه وانیل زنانه است یا چوب صندل مردانه کاملا مضحک و خنده‌دار است.  علاوه بر اینها ما در محصولات خود از «سیتروس» استفاده می‌کنیم که واقعا نمی‌شود برای آن مردانه یا زنانه تعریف کرد چون همه افراد رایحه پرتقال یا لیمو را دوست دارند. مثل خوردن آب پرتقال است که همه آن را دوست دارند. استفاده از سیتروس باعث شده که محصولات ما اصلا در قاعده‌های مردانه یا زنانه جای نگیرد.

 «کریستف سَرواسل» و همسرش «سیلوی گنتر» خالقان آتلیه کلون«

کریستف سَرواسل» و همسرش «سیلوی گنتر» خالقان آتلیه کلون

 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

انواع مشک:

١) مشک حیوانی:

مشک در اصطلاح کلی به ماده ای گفته میشه که در غده یا کیسه ی جنس نر بعضی حیوانات نظیر آهوی مشک- musk deer-، موش آبی و اردک استرالیایی قرار داره که بویی معطر و نافذ و سنگین ایجاد میکنه و در بیس نت یک عطر قرار میگیره.

اما آیا هنوز هم در عطرسازی شاهدش هستیم؟ مسلما خیر. هر کیلو مشک آهوی ختن گاه تا حدود ۶٠ هزاردلار ارزش مالی داره که در نتیجه بیشتر شبیه به شوخی هستش که در عطرها شاهد اون باشیم. ضمن اینکه بخاطر اینکه آهوی ختن گونه ای در معرض انقراضه پس ایفرا – IFRA – اجازه استفاده از اون رو نخواهد داد.

کیسه یا نافه مشک

کیسه یا نافه مشک

تشریح بوی مشک ختن اینگونه ست:

شیرین. اورینتال. بالزامیک. حیوانی. غلیظ. قوی. تا حدی پودری

٢) گیاهی یا فلاوری:

الف- گیاهانی نظیر سنبل ختایی ، سنبل وحشی، کرفس وحشی و نظایر اونها خواص درمانی مختلفی دارن. نظیر استفاده در درمان اختلالات منس و همچنین ضد اسپاسم عضلانی هستن. بعدها ریشه این گیاهان رو تقطیر کردن و یا تحت فشار co2 اسانسش رو تهیه کردن. افشره ای حاصل شد که بویی نظیر مشک داشت. این بو خودش کاملا یکعطر هستش که با بویی تقریباآروماتیک و چوبی و خاکی شروع میشه و خیلی زود بوی شیرین و پودری میگیره.

مشک در ادکلن آمواژ لیریک از این نوع هستش و همچنین در مونا دی اوریو ماسک و فرنچ لاور فردریک مال و رویال عود کرید.

ب-  عصاره ی دانه ی گیاهی از خانواده پنیرکیان هستش که بویی  کپک گرفته، شیرین، قدیمی، کهنه، حیوانی ، گرم و کدر بسیار با کیفیت و عالی داره. که رایحه ش تمیز نیست.گران هستش و پخش بوی خوبی هم داره.

رفرنس این بو : ماسک کوبلای خان از سرج لوتنس

دانه های امبرته-ambrette

٣) مشک سنتتیک:

این مشک رو خب در محیط آزمایشگاه تولید میکنن. سه دسته داره. شامل نیترو. پلی سایکلیک و ماکروسایکلیک. اولی و دومی استفاده نمیشن یا ممنوع شدن. و ناچارا باید ماکرولیک استفاده بشه. مشکل اما اینجاست که کمتر از نیمی از مردم توانایی تشخیص مشک ماکرولیک رو دارن. برای همین عطارها مجبورا از ترکیبی از این مشک ها با مشک های فلاوری استقاده کنن. در توصیف بوش میشه گفت:

شفاف. تمیز. شیرین. میلکی یا خامه ای . سبک. لایت و روشن و تا حدی پودری .

مشک سنتتیک یا صنعتی

مشک سنتتیک یا صنعتی

نمیشه یه رفرنس براشون معرفی کرد. چرا که عطارها معمولا ترکیبی از مشک سنتتیک و فلاوری رو با هم استفاده میکنن و وجه های مختلفی از اون رو به نمایش میزارن. سر آمدشون: سیلور ماسک نازومتو هستش که کاملا حس روشن و نرم اما فلزی و سبکی داره . پیور دیستنس وایت همچنین از بهترین نمونه های مشک سنتتیک در دنیاست.  که رزی و چوبیه. جادور وویل از دیور هم از نمونه های موفق مشک سنتتیک بشمار میره.

بنده شخصا تقسیم بندی مشک رو قبول ندارم . تقسیم بندی مشک در کتب مختلف اینگونه ست: مشک سیاه. مشک سفید (که دیدم تمیز هم میگن).

مشک سیاه رو همون مشک حیوانی و مثلا مشک ختن میدونن. و به مشک سنتتیک هم مشک سفید میگن. اما این اشتباهه. تعریف واژه ی سفید در زبان تخصصی عطرسازی مشخصه. بلانش یا وایت یا سفید در عطرسازی اشاره به وایت فلاور یا گاها صابونی و آلدهیدی داره. برای اصطلاح تمیز در عطرسازی از واژه ی وایت استفاده نمیشه. بلکه از کلین clean استفاده میشه. پس اصطلاح وایت ماسک برای مشک سنتتیک غلطه . به نظرم باید مشک گروه اول رو مشک حیوانی نامید. مشک سنتتیک رو مشک سیلور(که اشاره ای به فلزی بودن طعم، صنعتی بودن و روشن و لایت بودنش داره) نامید. و مشک حاصل از سنبل وحشی یا کرفس وحشی رو مشک سفید نامید. و امبرته هم مشخصه و به مشک پنیرکی ارجاع داره.

لینکای مرتبط:

مشک طبیعی

مشک

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi- متولد ۱۹۵۶ ، طراح عطر ، در شهر زیبای “فلورانس” زندگی می کند . لورنزو به خاطر تحصیلات و سفرهایش در خاورمیانه ، آثارش شدیدا تحت تاثیر هنر مشرق زمین قرار دارند . عطرهای ادویه ای ، عنبری ، وانیلی و دیگر گیاهان معطر شرقی ، جزو مهمترین آثارش محسوب می شوند .

Lorenzo-Villoresi-Ritratto-studio

Lorenzo-Villoresi-Ritratto-studio

او دنباله روی وفادار هنر سنتی فلورانس است ، شهری که حقیقتا هنر عطرسازی در آنجا پا به عرصه ی وجود گذاشته است . خانه ی رویایی و زیبای عطر”ال.وی” در سال ۱۹۹۰ در قصر آنتیک قرن پانزدهم خانوادگی لورنزو ، با چشم اندازی از منظره ی شهر “آرنو” ، افتتاح شده است .

لورنزو را بیشتر برای کارهای سفارشی اش میشناسند و طراحی های Potpouris(ظروف دکوری معطر) او سرآمد دیگر عطاران است . او عطاری برجسته و مستقل است ، خارج از حمایت های شرکت های بزرگ و برنده جایزه ی بسیار معتبر “کُتی” در سال ۲۰۰۶ – coty 2006 -است که اسکار عطاران به شمار می آید و همچنین نویسنده ی چندین کتاب تخصصی درباره تاریخچه عطر سازی و ادبیاتی که اشاره به رایحه های معطر و عطرسازی است ، می باشد . او بطور کامل درباره ی تکنیک و هنر عطر سازی به زبان ایتالیایی توضیح داده است . لورنزو از برگزار کنندگان کنفرانس بین المللی عطر سازان دنیاست ، با نام “Pitti Immagine’s FRAGRANZE conferences” که هر ساله عطر سازان هنرمند را دور هم جمع می کند . از کارهای شاخص او میتوان عطر Dilmun را نام برد ، با الهام از داستان های افسانه ای نواحی تاریخی “بین النهرین” ، که در سفرش به آن نواحی شنیده بود . از دیگز آثارش به Alamut می توان اشاره کرد که با الهام از “قلعه الموت” و از عصاره ی گران بها ترین گل ها و چوب های کمیاب و نادر ساخته شده است تا رایحه ی گلستان و باغ های راز و رمزدار قلعه الموت را تداعی کند.

لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورزی خود بیان میکند که علاقه او به عطر سازی از سال ۱۹۸۱ زمانی که او به خاورمیانه سفرکرد شروع شده و بعد از آن بود که وجودش را فراگرفت تا اینکه در سال ۱۹۹۰ تصمیم به ایجاد برند خود گرفت. در طی این نه سال او به ترکیب روغنهای معطر میپرداخت و به مطالعه و تحقیق در مورد عطر سازی. ابتدا برای خود و بعضی دوستان عطرهای کاملا شخصی میساخت تا اینکه کار او مورد توجه دوستان و بعضی کمپانیهای مد قرار گرفت.پس از آن بود که به فکر توسعه کار خود افتاد و برند لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi را تاسیس نمود.

عطر ادکلن لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi

عطر ادکلن لورنزو ویلورزی-Lorenzo Villoresi

جالب است بدانید که تقریبا تمام کار در خانه صورت میپذیرد و کارگاه او طبقه فوقانی منزلش است در محیطی جالب و سنتی پر ازروح رایحه.طبقات زیرین منزل نیز همان آتلیه و کارگاه آموزشی اوست.

کارگاه عطرسازی لورنزو ویلورسی

همچنین عطر مورد علاقه براد پیت بازیگر معروف هلیوود همان ادکلن ماسک از لورنزو ویلورزی است.

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk

عطر ادکلن بازیگر معروف هالیوود براد پیت: Lorenzo Villoresi Musk

لینکهای مرتبط:

عطار

لورنزو ویلورزی

Lorenzo Villoresi


 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

” آلبرتو موریلاس ” اهل اسپانیا ، یک عطار خود آموخته ، با حساسیت هنری عالی است. آلبرتو موریلاس متولد سال ۱۹۵۰ میلادی در سویای اسپانیاست. دوران کودکی آلبرتو در اسپانیا سپری شد.در نوجوانی مقاله ای در مورد خانه ی مُد “ژان-پل گالتیه” الهام بخش وی میشود تا به دنبال یادگیری مهارت و حرفه ای در صنعت عطر سازی برود. به همین منظور در هجده سالگی وارد مدرسه ی هنرهای زیبا در ژنِو میشود و پس از تلاشهای بی وقفه در یادگیری اصول و شیوه های عطر سازی که غالباٌ بصورت خود آموز و انفرادی صورت گرفته بود؛ موریلاس در سال ۱۹۷۰ بعنوان عطر سازی جوان؛ وارد بزرگترین تولید کننده ی اختصاصی عطر و اسانس یعنی “فیرمینچ” شد.این خود آموزی ها موجب شد تا آلبرتو خیلی زود سبک منحصر بفرد خویش را توسعه دهد.او در ذهن خود روایح را بصورت رنگهای مختلف تجسم می نمود تا از این طریق بتواند آزادانه آنان را دسته بندی کرده و بکار گیرد. او در سال ۱۹۷۵ به نیویورک سفر کرد و شش سال بعد با پروژه ی عطر لو موست دو کارتیه – Le Must de Cartier” ، اولین کار ش را با “کارتیه” آغاز کرد . آلبرتو بطور وسیعی مواد اولیه را مطالعه کرده و پروژه های مختلفی را به عهده گرفته است و خالق تعداد بیشماری از پرفروشترین عطریات میباشد . در سال ۲۰۰۳ نیز بهترین جایزه ی عطاری یعنی فرانسوا کتی – Francois Coty” ، به او تعلق گرفت .

آلبرتو موریلاس-Alberto Morillasآ

لبرتو موریلاس-Alberto Morillas

این آموزش ها و تجربیات شخصی موجب شده اند تا آثار موریلاس بر اساس قالب های ذهنی منحصر بفرد و در شکلهای متعدد خلق شوند و از هیچ یک از قوانین و اصول متداول و مرسوم پیروی ننمایند. آلبرتو هیچ محدودیتی برای بکارگیری مواد اولیه برای شیوه های متعددی که مد نظر دارد قائل نمیشود.همچنین او همواره زمان زیادی را به تحقیق و دنبال کردن علاقمندی های خویش اختصاص میدهد.

یکی از مهمترین نکاتی که لازمه بهش اشاره کنم این هست که آلبرتو موریلاس طراحی خود آموخته ست ، در واقع او هیچ دوره تخصصی مربوط به این کار رو نگذرونده و به صورت تجربی این کارو انجام می ده و جالب تر اینکه بسیاری از بهترین و پر فروش ترین ادکلن هایی که برنده جوایز شدن ، فروش بالایی در کل جهان و به خصوص در ایران داشتن اغلب از این طراح مشهور بودن !!!!!

نام چند نمونه از کارهای معروف موریلاس :

۱- بولگاری اومنیا – Bulgari Omnia

۲- کنزو فلاور- Flower by Kenzo

۳- بولگاری بی ال وی مرد و زن – Bvlgari BLV /  women and men

۴- سی کی وان -CK One

۵- کارولینا هررا ۲۱۲- Carolina Herrera ۲۱۲

۶- کارولینا هررا ۲۱ س ک سی -۲۱۲ se*y

۷- ژیوانشی پی -Givenchy Pi

۸- آکوا دی جیو -Acqua di gio

۹- ورساچه برایت کریستال – Versace bright crystal

موریلاس در مورد استفاده از مواد طبیعی بسیار سخت گیر است و کیفیت اثر مهم ترین موضوعی است که وی هیچ گونه سازش و انعطافی در مورد پایین بودن سطح آن نشان نمیدهد و ترکیبات طبیعی را به قدری مهم می داند که معتقد است بدون آنها نمی تواند عطر جدیدی بسازد.او از ترکیبات طبیعی بدیع و نفیس و نیز مواد صنعتی خاص و منحصر بفردی که در فرمینچ ساخته میشود بهره می گیرد و معتقد است که قرار نیست عطری نیش و خاص ارائه دهد؛بلکه هدفش ارائه ی اثری متفاوت و شگرف است.این نکته سنجی ها و دقت؛ در سایر بخشهای فعالیتش نیز به چشم میخورد و می گوید:واقعاٌ نمی دانید که چه زمانی باید متوقف شوید.برای ساخت یک عطر تغییرات و معادل سازی های بسیار زیادی انجام می دهم و در نهایت یکی را انتخاب می نمایم.

موریلاس با این دیدگاه که هیچ چیز کامل و مطلق نیست و کمال محض خسته کننده است؛اعتقاد دارد که گاهی از اوقات روایح زیبا بخاطر نقصی که در ترکیب وجود دارد جلوه گر میشوند.او بخوبی از قدرت بزرگ نقایص آگاه است و میداند این موضوع تا چه حد می تواند جهت اجرای عالی یک ایده موفقیت آمیز باشد و یا اینکه کار را به اتمام برساند.از همین رو استعداد وی در آشکار نمودن طبیعت واقعی زیبایی آثارش نهفته است.
موریلاس از سفرهای متعدد و اکتشافات مختلفی که موجب گسترش دایره ی الهامات و ایده های او شده اند؛بعنوان یکی از مهم ترین داشته های خویش یاد میکند و با پذیرفتن جهان پیرامون خویش بعنوان منبع اصلی ایده پردازی معتقد است که یک ایده ی ناب ممکن است در هر مکان و در لحظه ای غیر منتظره شکل گیرد.آغاز هر روز برای موریلاس به مثابه یک کاوش تازه در جهان است تا با تأثیر گرفتن از موضوعی تازه؛رایحه ای جدید کشف نماید.پس از سالها فعالیت در این عرصه و خلق حدود سیصد عطر هنوز هم با حرارت و شوق از عطر می گوید:”بدون حضور عطر در زندگی ام؛ نمی توانم به زندگی ادامه دهم.عطر در من جاری است؛زمانی که میخوابم و هر گاه که بیدار می شوم؛ عطر حضور دارد!”

استاد خودساخته ی جذاب، متواضع و شوخ طبع و با نشاط جهان عطر را می توان از ماندگارترین هنرمندان این عرصه دانست.مردی که سه کلمه ی قدرت،صراحت بیان و شفافیت را عامل توفیق شیوه ی عطر سازی خویش میداند و هر ساخته ی خود را همچون فرصتی برای مکاشفه در نظر می گیرد.

آلبرتو موریلاس در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه ی معتبر “فرانسوا کوتی” شد و در سال ۲۰۱۵ به تولید عطرهای “میزِنزیر -Mizensir” مشغول شد که تا به امروز ۱۷ عطر با استفاده از مواد طبیعی مورد علاقه ی خویش که با استفاده از شیوه های سنتی و اصیل عطر سازی ساخته میشوند در قالب این برند عرضه کرده است.

جستجوهای مرتبط:

آلبرتو موریلاس

Alberto Morillas

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani طراح ایرانی الاصل کمپانی عطر سازی Firmenich است.ایشان در استخدام  شرکت فرمِنیخ سوئیسی بوده و در کشور امارات، شهر دبی نیز، برای این شرکت فعّالیّت می نموده است. وی از معدود عطاران ایرانی است که به شهرت جهانی رسیده است. لازم به ذکر است بیشتر طرح های آقای کاشانی، شرقی -oriental-و با استفاده از مواد اولیه در خاورمیانه و ایران است.

 

حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-

حمید مرآتی کاشانی-Hamid Merati Kashani-

تعداد طراحی های Hamid Merati Kashani تا کنون ۱۸ عطر است.ازمیان آنها دو عطری که برای کمپانی مارلی طراحی نموده طرفداران بسیاری دارد. اولین آنها عطر مارلی پگاسوس است و دومی ادکلن لیتون مارلی است که در سال ۲۰۱۶ وارد بازارشد.

عطر ادکلن مارلی پگاسوس-Parfums de Marly Pegasus

مارلی لیتون -Layton - Parfums de Marly

مارلی لیتون -Layton – Parfums de Marly

ازمیان عطرهای زنانه نیز میتوان به هالووین بلو دراپ و والنتینا رزا اسولتو اشاره نمود که از کارهای معروف ایشان است.تعدادی از کارهای ایشان به این شرح است:

۱-هالووین بلو دراپ – Halloween Blue Drop

۲- اوریفلیم وی آی پی نایت – VIP Night از  Oriflame

۳-مارلی پگاسوس-Pegasus – Parfums de Marly

۴-مارلی لیتون -Layton – Parfums de Marly

۵-مارلی دارسی -Darcy – Parfums de Marly

۶-والنتینا میر اسولتو – Valentina Myrrh Assoluto

۷-والنتینا رزا اسولتو – Valentina Rosa Assoluto

لینکهای مرتبط:

حمید مرآتی کاشانی

Hamid Merati Kashani

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

تردیدی وجود ندارد که “لورنزو ویلورسی” و آثار جاودانه ای که او در قالب عطرهای لاین اختصاصی خود به یادگار گذاشته است؛ در زمره  آثاری هستند که شایستگی تحسین و به تصویر کشیده شدن در قاب جاودانگی را دارند.

لورنزو ویلورسی هنرمندی ویژه است که مسیر خود را از چرخه پیچیده و پر هیاهوی عطرسازی صنعتی و تجاری، جدا کرده و با الهام از تاریخ، فرهنگ، هنر و شیوه های سنتی و فاخر عطرسازی، دنیای مستقل و منحصربفرد خود را شکل داده است. ویلورزی با سفر الهام بخش و اثرگذار خود به شرق و خاورمیانه، به نگرش ویژه ای دست یافت که این دیدگاه عمیق، تأثیر بسزایی در خلق آثاری برجسته و ممتاز بدست این هنرمند داشت. تعهد به شیوه ها و فضاهای کلاسیک و ویژه عطرسازی که در فلورانس شکل گرفته اند؛ در تلفیق با فضای غنی و پیچیده تاریخ و فرهنگ خاورمیانه و دیگر نقاط بکر و اسرار آمیز جهان، این امکان را برای ویلورزی فراهم ساخت که در آثار خود، مرزها و تعاریف موجود را زیرپا گذاشته، در هم بشکند و مرزبندی و تعاریف جدیدی که مختص خود او هستند را به جهان عطر ارائه دهد. شاکله آثار و عطرهای لورنزو، بر پایه چنین فضا و ایده هایی شکل گرفته و در قالب ترکیبی قدرتمند و منسجم، ارائه می شوند تا بدین ترتیب، خانه عطرسازی “لورنزو ویلورزی” در سال ۱۹۹۰ راه اندازی شود.

لورنزو ویلورسی وومو-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورسی وومو-Lorenzo Villoresi

نخستین آثاری که از خانه ویلورزی ارائه شد، به سفارش خانه “فندی” و در قالب مجموعه ای از شمع های معطر، خوشبو کننده های اتاق و پوت-پوری (ظروفی معطر که با ترکیب ادویه ها و انواع گل ها پر می شوند)، ارائه شد. اما خلاقیت و نگاه ویژه لورنزو، در حصار محدود مارکت نمی گنجید و او، کار بر روی ترکیبات و فضاهای مد نظرش را با تلاش بی وقفه ادامه می داد. در سال ۱۹۹۳ نخستین عطر خانه لورنزو ویلورزی معرفی شد. “وومو -uomoعنوان این عطر است. اثری عمیق و ارزنده که نمایشی باشکوه از جغرافیا و اقلیم ویژه ایتالیا و رسومات و فرهنگ این سرزمین ارائه می دهد. یک ترکیب آروماتیک غنی که با چهره مفرح، تلخ و پر انرژی مرکبات، وجه گیاهی و تمیز اسطوخودوس، حجم بالایی از نوت های آروماتیک و البته نوت قدرتمند برگ بو با فضایی تلخ، گیاهی و ویژه شکل گرفته است. “دونا”، دومین عطر خانه بود که پس ازوومومعرفی شد. “دونا-donnaعطر گل بو و نفیسی از همراهی عصاره های گرانبهای رز و زنبق است که با میخک صدپر و بنفشه، چهره ای درخشان و اغواگر پیدا کرده و بر بستری نرم و دلچسب از ایلنگ و یاس، در پایه ای از مشک و نوت های چوبی، کامل می شود.

لورنزو ویلورسی دونا-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورسی دونا-Lorenzo Villoresi

پس از موفقیت درخور توجه این دو عطر زیبا، ویلورزی در ادامه، مجموعه ای از آثار ویژه و قدرتمند خود را ارائه می کند. عطرهایی متفاوت و پیچیده که بر اساس یکی از آکوردهای اصلی و پرکاربرد در عطرسازی سنتی، ساخته شده اند- در اصطلاح به این عطرها مونو تم گفته میشود. حجم بالایی از ادویه هایی مانند فلفل، دارچین و هل که گرمای سرکش و راز آلود خود را در فضایی سبز و منحصر بفرد که با نوت هایی مانند سرو، جوانه صنوبر، اکالیپتوس و برگ بو شکل گرفته است؛ ارائه می کنند و این رایحه عمیق و ناب را بر بستری از نوت های آروماتیک جاری می سازد در عطراسپایزی-Spezieمحصول ۱۹۹۴ یکی از این عطرهاست. در همین سال، عطر متمایز و ویژهوتیور-vetiverمعرفی می شود. عطری چوبی و قدرتمند از همراهی پچولی با وتیور که در لایه هایی از خزه، باریجه، نوت های سبز و ادویه ها، فضایی بکر و پیچیده را خلق می کندادکلن “مسک” محصول سال ۱۹۹۵، دیگر اثر ویلورزی است که با ایده پرداخت به یک نوت اصلی ساخته شده است. اثری زیبا و اغواگر از همراهی وجوه حیوانی و طبیعی مشک که به زیبایی با تار و پودی از چهره اغواگر و پودری آن در هم تنیده شده اند و با نوت های وانیل، رز و شمعدانی برجسته و در پایه ای از عنبر، صندل، خزه بلوطی و باریجه، کامل شده است. “صندلو-Sandalo، دیگر عطر “مونوتِم” ویلورزی در سال ۱۹۹۵ بود. ترکیبی صادق، ساده و گیرا که روح کولون های کلاسیک را در خود دارد و با شخصیت برجسته ای از صندل و وتیور، در فضایی خاکی و گل بو که در پایه های از آکورد آمبر (اوپوپوناکس، لادن و پچولی)، به اثری ممتاز و متمایز تبدیل شده است. پیچیدگی های ساده، ظریف، آرامش بخش و خاطره انگیزی که با برجسته کردن نوت پچولی در عطری با همین عنوان که در سال ۱۹۹۶ به تصویر کشیده شد؛ تحسین همگان را بر انگیخت. “پچولی-Patchouliعطری ویژه با محوریت پچولی است که با لمس ظریفی از نوت های گل بو و غنای صمغ ها، در فضایی خاکی و خزه ای که با نوت تنباکو مستحکم شده است؛ ادغام شده و در پایه ای پیچیده و خیال انگیز از سدر و صندل، فرود می آید. “وایلد لاوندرنیز در سال ۱۹۹۶ ارائه شد. یک ترکیب آروماتیک کلاسیک باشکوه که از همراهی برگ بو، رزماری و ادویه ها با اسطوخودوس شکل گرفته و در پایه ای از باریجه، صمغ المی و زنبق، چهره ای مدرن و فاخر به خود می گیرد. در سال ۱۹۹۷، ویلورزی، وجه تازه و شگفت انگیزی از آفرینش خود را با عطر “اینسنسی” به نمایش گذاشت. “اینسنسی-Incensiعطری پیچیده و قدرتمند است که در فضای عظیم و بی نظیری از انواع صمغ ها شکل گرفته است. مر، المی، لادن و بنزویین، نمایشی بی نظیر از بخور را در قاب قدرتمندی از دارچین به نمایش می گذارند تا اینسنسی، یکی از آثار منحصربفرد و مرجع چند دهه اخیر باشد.

پس از موفقیت چشمگیر ویلورزی با عطرهای ویژه و نابی که در سال های نخست فعالیت لاین اختصاصی خود ارائه کرد؛ اکنون او بعنوان چهره ای برجسته و هنرمندی با ایده های خلاقانه و بکر، در جهان عطر شناخته می شد. ویلورزی، نخستین دهه از فعالیت های خود را با شاهکار جاودانهپایپر نیگرام –Piper Nigrumبه پایان رساند. انفجاری از نوت های ادویه ای مانند میخک خشک، فلفل، دارچین و زیره که بر بستری سبز و گیاهی، چهره ای مدرن و عمیق به خود می گیرد. این فضای منحصر بفرد با لمسی از رایحه خاص و برجسته آکورد رازیانه، در پایه ای خشک و تاریک از صمغ ها ادغام می شود تا شکوه رایحه بی مانند و ناب خود را به اوج برساند. “پایپر نیگرام-Piper Nigrum، یکی از آثار برجسته و ممتاز عطرسازی مدرن است که بیانگر تبحر لونرنزو در تلفیق فضاهای اسرار آمیز و بکر با مفاهیم مدرن و البته ریشه های عطرسازی فلورانس است.

در سال ۲۰۰۰، دو اثر موفق دیگر به مجموعه آثار خانه اضافه شد. همراهی درخشان و ایندولیک مرکبات و شکوفه ها با حجم بالایی از نوت های سبز و آروماتیک، بر بستری پودری و صمغی دردیلمان-Dilmunو عطر اغواگر و عمیقتیِنت دی نِیژ-Teint de Neigeکه تفسیر بدیع و خلاقانه لورنزو از رایحه پوست است. اثری فاخر از همراهی وجوه پودری و غنی مشک با نوت های پودری و گل هایی نظیر رز و آفتاب پرست، رایحه ای چالش بر انگیز، فاخر و اغواگر را به این عطر نفیس بخشیده است. در سال ۲۰۰۱، ویلورزی با یک عطر برجسته و زیبای دیگر باز می گردد. نمایش زیبایی از گیاه ماته در عطریرباماتهکه با حجم بالایی از نوت های گیاهی، سبز، چای و آکوردهای آروماتیک بر آن تأکید شده و به همراه نوت های پودری و شیرین به زیبایی در قلبی خشک و قدرتمند از چوب ها ادغام شده و در پایه ای از مشک و خزه بلوطی به پایان می رسد؛ این عطر را به یکی از آثار درخشان و تحسین بر انگیز کارنامه لورنزو تبدیل کرد. پس از معرفی این عطر موفق در سال ۲۰۰۱، ویلورزی برای مدتی نسبتا طولانی عطر جدیدی ارائه نمی کند. این گزیده کاری، ریشه در مخالفت ویلورزی با تولید انبوه و مستمر عطر است و به اعتقاد وی، چنین رویه ای، صدمات جبران ناپذیری به جهان عطر وارد می کند. از اینرو، وی به تقویت ایده ها و توسعه روش ها و شیوه های ویژه خود روی می آورد و با تلاش برای ساخت مواد و آکوردهای ویژه، جهان عطر چندین سال از آثار ارزنده و نفیس این خانه ویژه، محروم می ماند.

لورنزو ویلورسی الموت-Lorenzo Villoresi

لورنزو ویلورسی الموت-Lorenzo Villoresi

سال ۲۰۰۶، عطر جدید خانه لورنزو ویلورزی معرفی می شود: “الَموت-Alamut“. نمایش زیبا و قدرتمندی از رز با چهره ای لطیف و پودری که با لبه هایی ادویه ای، صمغی و دودی، به شکل هنرمندانه ای با آکوردهای کهربا و چوب صندل ترکیب شده است؛ یک بار دیگر نام لورنزو ویلورزی و خانه عطرسازی او را در کانون توجه دوستداران عطر قرار می دهد. ویلورزی که حالا مسیر خود را یافته و چارچوب های مد نظر خود را در عطرسازی شکل داده است؛ با گزیده کاری و تمرکز بر ساخت آثاری نفیس، پس از معرفی عطر موفقالموت-Alamut، بار دیگر به گزیده کاری روی می آورد.

در سال ۲۰۱۰ عطر گل بو و تحسین بر انگیزایپربورئامعرفی شد. ترکیب جسورانه ای از گل های سفید که با میوه ها و میموسا همراه شده و بر بستری از نوت های سبز، با آکورد قدرتمند مشک ترکیب می شود. عطر تحسین شده و بیاد ماندنیتسئوس-Theseus، در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. نمایش منحصربفردی از وتیور که پس از شروعی پیچیده و قدرتمند از همراهی نوت های ادویه ای با مرکبات و چرم که با پس زمینه ای شور و فلزی جریان دارد، وتیور و پچولی در فضایی خاکی و عمیق، لحظه به لحظه بر عمق و پیچیدگی فضای آغاز می افزایند تا در نهایت، تسئوس-Theseusبه عطری دلفریب و متفاوت از وتیور تبدیل شود که در پایه ای از وجوه جانوری عنبر و شرینی مطبوع وانیل، رایحه زیبا و جاودانه خود را کامل کند.

ماره نوسترام، عنوان مجموعه ای جدید از عطرهای ویلورزی است که در سال ۲۰۱۲ با عطر “آئورا ماریس” معرفی شد. “آئورا ماریس-Aura Maris” عطری تحسین بر انگیز و نشاط آور است که فضایی ساده و مفرح از همراهی مرکبات و نوت های میوه ای با گل نرگس، مشک و نوت های سبز، به نمایش می گذارد. پس از معرفی این مجموعه، در سال ۲۰۱۴ مجموعه جدیدی با عنوانوینتِیج کالکشنمعرفی شد. مجموعه ای مشتمل بر شش عطر که از میان آن ها می توان به همراهی عنبر سائل با انبوهی از صمغ ها، در فضای پیچیده جانوری، دودی و ادویه ای “آمبرا” و ترکیب اغواگر و دلنشین ایلنگ با وانیل، تونکا و گل های مختلف در “یلانگ یلانگ” اشاره کرد.

Lorenzo-Villoresi-Kamasurabhi-EdP

Lorenzo-Villoresi-Kamasurabhi-EdP

با پشت سر گذاشتن چند سال پرکار، ویلورزی بار دیگر به گزیده کاری روی آورده و در سال های اخیر، کاماسورابی-KAMASURABHIتنها اثر برجسته معرفی شده از این خانه بوده است. ترکیبی فاخر، درخشان و اغواگر از همراهی ایلنگ، مریم و یاس با دسته گلی اسرار آمیز و پیچیده که در نهایت هنرمندی، به پایه گرم و نابی از چرم، پچولی و کهربا ختم می شود.

در امتداد مسیر تاجران اهل توسکان، عطرهای لورنزو ویلورسی، دنیایی بکر را در روایح خود انعکاس می دهند؛ جایی که مواد، عطرها و رنگ های متعلق به توسکان، در هم می آمیزند و با ادویه ها، عصاره ها و لمسی از مشرق زمین، هماهنگ و هم نوا می شوند. از میان نوت های ویژه ای که در ترکیبات بکار می روند، روغن های کمیاب و عصاره های گرانبها از اقصی نقاط جهان، با ترکیب نابی از المان های مختص توسکان، همچون برگ بو، زیتون، سرو و روغن گرانبها و کمیاب ریشه زنبق، متعالی و غنی می شوند. پرداختی فاخر و ستودنی که سبب می شود تا آثار این خانه، بدون توجه به صرف زمان برای ساخت بطری ها و بسته بندی های چشم نواز و فریبنده، عصاره ای از اعجاز و جاودانگی را در خود جای دهند.

عطرهای این خانه معظم، همچنان در نهایت دقت، ظرافت و پرداخت به جزییات و به دور از هیاهو و غوغای دنیای تجارت و رسانه، تحت نظر هنرمند برجسته و جاودانه دنیای عطر، لورنزو ویلورسی، خلق می شوند. آثار عمیق و منحصربفردی که برای درک زوایا، غنا و هنر ناب بکار رفته در آنها، نیاز به صبر، دقت و تعمق است. آثاری که روایح بدیع و جادویی زمان های دور را از قلب تاریخ بیرون می کشند و با بکارگیری مواد مرغوب و کمیاب که در نهایت هنرمندی و در بالاترین سطح کیفی، با یکدیگر ترکیب شده اند؛ دنیایی بکر و اسرار آمیز را برای هر دوستدار عطر و روایح اصیل، به تصویر می کشند.

منبع:fragrantica-luxbuyer-fragrancex

جستجوهای مرتبط:

لورنزو ویلورسی

Lorenzo Villoresi

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

ژان کلود النا-Jean Claude Ellena ، جادوگر رایحه ها ، بزرگترین عطار زمانه ی ما ، عطار منتخب برند Hermes، یک عطرساز حرفه ایست که طرفدارانش در سراسر گیتی او را می پرستند . النا و فقط یک عطار دیگر ، “دومینیک روپیون – Dominique Ropion” ، فرسنگ ها بالاتر از خیل دیگر عطر سازان معاصر ، در لیست هنرمندان زمانه ی ما قرار می گیرند .

jean-claude-ellena-terre-hermesjean-claude-ellena-terre-hermes

النا متولد گراس شهر عطاران فرانسه است که از سن ۱۷ سالگی به این حرفه مشغول بود ، از “گراس” به “پاریس” ، “نیویورک” و “ژنو” در لابراتوارهای بسیار معتبر بصورت خود آموز به خلق آثار هنری معطر پرداخته است .

او برای خلق آثارش ، پیش از آنکه مواد را در لابراتوار ترکیب نماید ، به نوشتن فرمول ها میپردازد ، فرمول های کوتاه و کم غلظت که مشخصه ی کارش هستند و با استفاده از کمترین تنوع مواد اولیه . النا طراحی عطر را چون سرودن شعر خاطرات می داند و بیش از هر چیز آنرا یک موضوع فکری می شمارد . او یک فیلسوف و یک متفکر است و از معدود عطارانی که قادرند درباره ی دیدگاه ها وعطرهایشان بنویسند .

خاطرات یک بینی (عطار) - The Diary of a Nose

خاطرات یک بینی (عطار) – The Diary of a Nose

از جمله کتابهایش می توان به موارد زیر اشاره کرد : “خاطرات یک بینی (عطار) – The Diary of a Nose” “عطرPerfume ” می توانید یکی از آثارش را برای مثال ادکلن Osmanthe Yunnan و یا Un Jardin sur le Nil را به دستتان اسپری کنید و در افکارخود غوطه ور شوید در جستجوی این سوال که چگونه این عطار هنرمند پروسه ی تبدیل رایحه به یک اثر هنری را طی کرده است ؟ این وقار و متانت آثار اوست که همه را شیفته ی عطرهایش نموده است . النا این توانایی را دارد که وقار ، آزادگی و سبکبالی را به همه ی عطرهایش انتقال دهد . پدر النا ، خانواده اش و دخترش همه در حرفه ی عطاری بوده اند و خودش تعریف میکند که پدرش قبل از اینکه چیزی را بنوشد ، بخورد یا بخواند ، حتما می بایست آنرا به بینی خود نزدیک می کرد . “” می توان گفت عطر سازی سرنوشت پدرم بود .”” النا جاِ پای عطار دیگری گذاشته است که نقش بزرگی در اثبات جایگاه عطر سازی بعنوان هنر ، به عهده داشته و آن شخص ، ادموند رودنیتسکا، خالق بسیاری از شاهکارهای عطری ، می باشد .

ژان کلود النا-Jean Claude Ellena برای بسیاری از برندهای معتبر طراحی عطر نموده که از آن میان میتوان به   Balenciaga, Bvlgari, Cartier, Christian Lacroix, Decleor, Frederic Malle, Armani, Rochas, Sisley and Van Cleef & Arpels. اشاره کرد.

بیشترین کارهای او متعلق به هرمس است که از سال ۲۰۰۳ به بعد برای این کمپانی صورت گرفته است.مهمترین آنها عبارتند از:

تق هرمس-Terre d’Hermes

جور د هرمس-Jour d’Hermes

هرمس مارویلیس الکسیر-Elixir des Merveilles

هرمس ووییج-Voyage d`Hermes

ژان کلود النا-Jean Claude Ellena همچنین برای خانه عطر نیش فدریک مال عطرهای برجسته ای طراحی نموده و نیز برای خانه عطر ال آرتیزان  چندین عطر طراحی نموده است.همچنین چندین عطر برای دیفرنت کمپانی طراحی نموده.

جستجوهای مرتبط:

ژان کلود النا

Jean Claude Ellena

 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

هر روز صبح قبل از رفتن به سمت محل کار، دانشگاه و … به فکر این هستیم که امروز چه لباسی بپوشیم آراسته پوش بودن و خوش پوش بودن یک قاعده مهم در زندگی اجتماعی است و دقت در آن بسیار مهم است. انتخاب عطر و ادکلن هم از این قاعده مستثنا نیست، قطعا شما برای شرکت در یک مراسم رسمی همان طور که تلاش می کنید تا پوششی رسمی تر داشته باشید باید از رایحه ای استفاده کنید تا با سن و نوع پوشش و مناسبتی که به آن می روید متناسب و همخوان باشد تا به نظر خود و اطرافیان تان شکیل تر به نظر برسید.

سرنخ حکایت های عطر و خوش بویی را که بگیرید، یک طرفش می رسد به شناسایی شخصیت افراد از روی عطر مورد علاقه شان. مثلا اینکه اگر فردی آرام باشد چه بویی را بیشتر می پسندد یا اگر شخصیتی هیجانی و پرهیاهو باشد چه عطری؟

اگر به فروشگاه های معتبر عطرفروشی سر زده باشید و بخواهید برای دوستانتان عطر بخرید اما انتخاب قطعی نداشته باشید یکی از راه هایی که فروشندگان برای کمک به شما از آن استفاده می کنند، همین است. طرح این سوال که فرد مورد نظر چه شخصیتی دارد تا با تحلیل آن به بوی مورد علاقه اش برسید. اینجا همان جایی است که دنیای عطرها را بزرگ تر از آن چیزی که هست نشانمان می دهد؛ اینکه در پس هر عطری، چه شخصیتی نهفته است؟

عطر تند

افرادی که به عطرهای تند علاقه دارند، اعتماد به نفس بالایی دارند، مورد اعتماد بسیاری از مردم و مدیرهای قوی و موثر در رابطه با دیگران هستند. این افراد تصمیم گیرنده های خوبی هستند، دارای هوش بالایی هستند و درست و غلط را به خوبی تشخیص می دهند. آنها تلاش می کنند همه چیز را مطابق میل خود کنند. آنها در عشق صبورند. عطرهای تند، روحیه آنها را شاداب و زنده می کند و به همین خاطر همیشه دنبال این نوع عطرها هستند.

از لحاظ سنی افراد مسن تمایل بیشتری به سمت عطر های تند دارند و شاید علت آن ضعیف شدن قدرت بویایی باشد. از طرفی چون عطرهای قدیمی حالت تند داشته اند افراد مسن تمایل بیشتری به آن دارند و فقط آنها را عطر میدانند.ازجمله این عطرها میتوان ادکلن تند مردانه آرامیس ۹۰۰ سری قدیم را نام برد.

aramis 900-آرامیس ۹۰۰aramis 900-

آرامیس ۹۰۰

این گونه عطرها بیشتر مناسب میهمانیهای رسمی و شبانه است.

عطر ملایم

افرادی که عطرهای ملایم را انتخاب می کنند خودخواه نیستند. آنها اسرارآمیزند و به سرعت و آسانی می توانید نظرشان را جلب کنید. روزشان با توجه به خلق و خویشان می تواند خوب یا بد باشد. این افراد به سادگی مسائل پیش آمده را فراموش می کنند. زود عصبانی می شوند و گاهی اوقات به کوچک ترین چیزها هم اعتراض دارند. آنها بیشتر دنبال شخصی هستند که قابل اعتماد باشد. این افراد بین دوستان محبوب اند و اعتماد همه را جلب می کنند.

از جدیدترین کارهای ملایم میتوان گوچی بامبو را نام برد که کاملا جوان پسند است.

عطر ادکلن گوچی بامبو ادو پرفیوم-Gucci Bamboo

عطر ادکلن گوچی بامبو ادو پرفیوم-Gucci Bamboo

این گونه عطرها مناسب معمولا مناسب محافل دوستانه و محل کار است.

لینکهای مرتبط:

عطر تند

عطر ملایم

ادکلن تند

ادکلن ملایم

ادکلن تند مردانه

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

اندی تاورمتولد دهکده ای کوچک در کشور سوییس است و دوران کودکی و نوجوانی خود را در همان منطقه پشت سر گذاشت. پدر اندی تاور کارمند یک داروخانه بود و اندی تاور به واسطه شغل پدر از سنین کودکی با داروسازی و شیمی آشنا شد. اندی تاور دانش آموخته رشته شیمی است که تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکتری در شاخه “بیولوژی مولکولی” ادامه دادتاور؛ علاوه بر فعالیت در عطرسازی؛ نیمی از هفته را به مدیریت پروژه های “آی تی” اختصاص می دهد و این فعالیت به سان سفر از دنیای روایح به کهکشانی دیگر است که همچنان برای او در سایه عطرسازی قرار دارد.

اندی تاوِر ” یک زندگی معمولی و آرام را پشت سر دارد . در شهری کوچک در سوییس ، در کنار خانواده ای که در رشته ی دارویی مشغول به کار بودند ، او با سگهایش بزرگ شد .

اهمیت آثار اندی به پشتکار اوست و هنرش در تهیه مواد اولیه طبیعی و بسته بندی هایی که خود با دست انجام میدهد ، در روزهایی که شغل اصلی اش ، به عنوان متخصص کامپیوتر ، به او اجازه این فعالیت ها را میدهد . اندی با عطار های معروفی بطور اتفاقی آشنا شد و این زمینه ای بود تا علاقه اش را به عطریات و خلق آثار هنری معطر کشف کند . آثار اندی با امضای خودش بفروش می رسند و اغلب شرقی ، رمانتیک ، رمزآلود و خاص هستند . اندی به کار طراحی و نقاشی هم می پردازد و نمونه ی کارهایش را می توانید در وب سایت خودش مشاهده کنید .

عطر ادکلن تاور-Tauer

عطر ادکلن تاور-Tauer

یک یا چندین نفر؛ موافق یا مخالف؛ طرفدار یا منتقد؛ همه دوستداران عطر به وبلاگ -PERFUMism.com-مردی دعوت می شوند که بیش از ده سال است در آن به نوشتن و تبادل نظر در زمینه عطرسازی پرداختهاندی تاور همواره تأکید می کند که در هیچ یک از مدارس معتبر عطرسازی آموزش ندیده است، به کمپانی یا تولیده کننده بزرگی وابسته نیست و عطرسازی مستقل است که ارتباط عمیقی با ساخته های خود دارد. ساخته هایی که تمام مراحل آفرینش آن ها توسط خود او انجام می شود. از طراحی ها و عکس برداری ها برای الهام گیری، تا اجرای طرح ها و تعیین چارچوب های اولیه و در نهایت رسیدن به رایحه مطلوب. حتی طراحی بطری ها و بسته بندی محصولات را خود او انجام می دهد و پس از امضای کارت پستالی کوچک که روی آن عبارت “لذت ببرید” درج شده است؛ یکی از عطرهایاندی تاورآماده ارائه است.اندی تاور فعالیت رسمی در عطر سازی را اواخر دهه نود میلادی آغاز کرد و در سال های نخست؛ عطرهای خود را که تمام مراحل تهیه آنه ها انفرادی و بصورت دستی انجام می شد؛ به تعداد محدود و در کشور سوییس ارائه می کرد؛ اما فعالیت گسترده او در دنیای مجازی و ارتباط نزدیک با مشتریان و مخاطبینش؛ که روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شد؛ موفقیت های بزرگ و شهرتی جهانی برای اندی تاور به ارمغان آورد.

عطر ادکلن تاور-Tauer

عطر ادکلن تاور-Tauer

نخستین فعالیت گسترده و قابل توجه اندی تاور؛ اقدام به راه اندازی و به عبارت بهتر توسعهتاور پرفیومزدر سال ۲۰۰۵ است. مجموعهکلاسیکساز این خانه در سال ۲۰۰۵ توجه همگان را به خود جلب کرد و تحسین جهان عطر را به همراه داشت.

نخستین عطر مجوعه کلاسیک اندی تاور و نخستین اثرتاور پرفیومز؛ عطر “ل ماروک پور اِلاست که در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. این عطر که نمایشی ویژه و عمیق از رز و یاس با شخصیتی صمغی و دودی در پایه ای از سدر و پچولی است؛ علی رغم ارائه فضایی زیبا و هنرمندانه؛ چندان دیده نشد و تاور را بر آن داشت تا دیگر اثر خود را در همین سال معرفی کند.

عطر ادکلن ل ایر دو دزرت موراکین-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes

عطر ادکلن ل ایر دو دزرت موراکین-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes

ل اِیر دو دِزرت ماروکین“-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes با الهام از شهرهای کویری کشور مراکش و هوای خاص شامگاه این مناطق؛ موفقیتی خارج از تصور و فوق العاده برای تاور به ارمغان آورد. ترکیبی گرم و درخشان با نوت برجسته کهربا که توسط ادویه ها و چوب های سدر و غان؛ به همراه پچولی؛ غنی، پیچیده و اسرار آمیز شده است؛ جهان عطر را مسحور زیبایی خود نمود. این عطر افسانه ای که به مونالیزای عطرسازی نیز شهرت دارد؛ موفق ترین اثر تاور و عاملی برای فتح قلب دوستداران عطر در اقصی نقاط دنیا شد.

علاوه بر ساخت عطرهای تاور پارفیومز؛ فعالیت های اندی تاور در دهه دوم قرن جدید و از سال ۲۰۱۱؛ شکل گسترده تری به خود گرفته است. او در سال ۲۰۱۱ با خانهتابلو د پارفومزبه همکاری پرداخت. در سال ۲۰۱۲ علاوه بر ساخت چند عطر جدید نظیررُزِتابرای “تابلو د پارفومز”؛ عطر تحسین بر انگیز و زیبای “لیس د دِزِرت” با فضایی حیوانی و پودری از همراهی عنبرسائل، زنبق بر پایه ای از سدر را برای خانه نوپایدِسِنیالآفرید. همچنین تاور مجموعه ای تحت عنوانتاور ویلرا در سال ۲۰۱۴ ارائه کرد. عطرهایی ساخته شده از روغن های طبیعی و با غلظتی بالا که با نام نوت اصلی کار ارائه می شوند: “رز فِلش ۲۰۱۴″، آمبر فِلَش ۲۰۱۵، اینسِنس فلش ۲۰۱۵و “توبرُز فلش ۲۰۱۶″؛ نمونه ای از آثار این مجموعه هستند.

تاور پرفیومز؛ رؤیایی است که به واقعیت تبدیل شده است. دیدگاه همیشگی من در خلق عطر؛ آفرینش آثاری بدیع و فراتر از یک عطر معمولی است. هدف من ساخت عطر به شیوه پیشینیان است: عشق به روایح، انتخاب بهترین مواد موجود، آفرینشی بر اساس خلاقیت و برخاسته از شور و عشقی ناب. مسیری که سر انجام آن ارائه لذتی عمیق از یک عطر است. وَرای هر عطر؛ تصویری وجود دارد که مرا راهنمایی می کند و در پشت هر تصویر معطر آرزویی نهفته است. آرزوی شکل دادن یک احساس بی همتا.

لینکهای مرتبط:

اندی تاور

تاور

تاور پرفیومز

Andy Tauer

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن اجمل چمیستری-Ajmal Chemistry عطری است ملایم و شیرین. این عطر در سال ۲۰۰۰ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن اجمل چمیستری-Ajmal Chemistry عطری است مردانه و جذاب.

عطر ادکلن اجمل چمیستری-Ajmal Chemistry

عطر ادکلن اجمل چمیستری-Ajmal Chemistry

عطر ادکلن اجمل چمیستری-Ajmal Chemistry،  با رایحه ای شیرین ، ملایم  و سبکی شرقی برای گروه سنی ۲۵ تا ۴۰  سال محصولی فوق العاده می باشد . این  عطر که در گروه بویایی معطر و سرخسگون قرار دارد خاص و دلپذیر بوده و حسی سرشار  از آرامش و نشاط با خود به همراه دارد . این عطر متعادل و خوشبو که با رایحه شاداب و کمی تلخ مرکبات خصوصا لیمو آغاز میشود که حس تلخ و تند ملایمی از کاج بهمراه دارد. با گذر زمان و با اضافه شدن وانیل عطر کم کم گرم شده و حس شیرین مشخصی پیدا میکند و همزمان با این تغییر رایحه چوب درخت سدر و خس خس نیز به وانیل ملحق میشوند تا حس چوبی و فلفلی مانندی را به گرما و شیرینی وانیل بیافزایند.

  • رایحه اولیه: جوز ، هل ، گریپ فروت ، پرتقال ماندارین ، ریحان 

  • رایحه میانی: اسطوخودوس ، آویشن ، درخت سرو 

  • رایحه پایه: خس خس ، چوب درخت صندل ، لوبیا تونکا ، سدر

عطر ادکلن لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر اجمل چمیستری

ادکلن اجمل چمیستری

اجمل چمیستری

Ajmal Chemistry


 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن اجمل شادو زنانه-Ajmal Shadow for woman عطری است ملایم و شیرین. این عطر در سال ۲۰۰۸ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلناجمل شادو-Ajmal Shadow for woman عطری است زنانه و جذاب.

عطر ادکلن اجمل شادو زنانه-Ajmal Shadow for woman

عطر ادکلن اجمل شادو زنانه-Ajmal Shadow for woman

عطر ادکلن اجمل شادو زنانه-Ajmal Shadow for woman، محصول سال ۲۰۰۸ کمپانی اجمل ، با رایحه ای گلدار شرقی مناسب استفاده ی بانوان در طول روز  می باشد. عطر  Shadow به دلیل داشتن اسطوخودوس و شلیل در ترکیبات خود بوی ملایم و شیرینی را دارد که بانوان میتوانند  آن را در فصل بهار بسیار مصرف کنند. این عطر با رایحه نیمه شیرین، گرم و ملایم مشک آغاز میشود که حس گلی مشخصی از ارکید آنرا همراهی میکند. با گذر زمان مشک قویتر، شیرینتر و گرمتر شده و همزمان رایحه گل ارکید نیز قویتر میشود تا رایحه ای گلدار با حس سفید و شیرین بوجود آید و در این میان حضور موثر نعنای هندی نیز تلخی کمی به عطر میدهد. اجمل شادو پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد و به استثنای تابستان در باقی فصول سال قابل استفاده است.

  • رایحه اولیه: اسطوخودوس-چوب قرمز برزیلی- شلیل

  • رایحه میانی: نعناع هندی- ارکیده

  • رایحه پایه: مشک – عنبر

عطر ادکلن لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر اجمل شادو 

ادکلن اجمل شادو 

اجمل شادو 

Ajmal Shadow for woman

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن اجمل شادو مردانه-Ajmal Shadow for men عطری است گرم و تلخ. این عطر در سال ۲۰۰۸ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن اجمل شادو-Ajmal Shadow عطری است مردانه و جذاب.

عطر ادکلن اجمل شادو مردانه-Ajmal Shadow for men

عطر ادکلن اجمل شادو مردانه-Ajmal Shadow for men

عطر ادکلن اجمل شادو مردانه-Ajmal Shadow for men، عطری است تلخ و رسمی که با رایحه شیرین، سبز، گیاهی و تند و تیز نعنای هندی آغاز میشود که حضور قدرتمند بخور در کنارش حسی دودی و سنگین به آن میبخشد. با گذر زمان رایحه عطر تغییر چندانی ندارد و تنها حس ادویه ای ملایمی در پس زمینه به حس تلخ و شیرین بخور اضافه میشود تا همچنان با رایحه ای رسمی، مردانه و در عین حال شیک مواجه باشیم. اجمل شادو پخش بو و ماندگاری مناسبی دارد و بهترین زمان برای استفاده از آن فصلهای پاییز و زمستان است.

  • رایحه اولیه: مریم گلی – بخور خوشبو – خس خس – چوب صندل – نعناع هندی

  • رایحه میانی: مشک

عطر ادکلن لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر اجمل شادو

ادکلن اجمل شادو

اجمل شادو

Ajmal Shadow for men

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن اجمل تیتانیوم-Ajmal Titanium عطری است ملایم و ترش. این عطر در سال ۲۰۱۰ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن اجمل تیتانیوم-Ajmal Titanium عطری است مردانه و جذاب.

عطر ادکلن اجمل تیتانیوم-Ajmal Titanium

عطر ادکلن اجمل تیتانیوم-Ajmal Titanium

عطر ادکلن اجمل تیتانیوم-Ajmal Titanium، باداشتن رایحه ای ملایم و ترش برای مصرف در تابستان توصیه می شود.این محصول به دلیل ترکیبات خاص نظیر : لیمو، سرو کوهی و جوز در گروه عطر و ادکلن های گرمسیری قرار گرفته است. اجمل تیتانیوم عطری است شاداب و میوه ای که با رایحه شیرین و خنک لیمو و میوه جک فروت آغاز میشود که حس تلخ ملایمی از جوز در کنارش استشمام میشود تا آنرا کمی گرم و ادویه ای کند. با گذر زمان و با اضافه شدن چوب صندل تلخی عطر کمی افزایش یافته و همزمان رایحه میوه ای کمی ملایمتر میشود. اجمل تایتنیوم پخش بو و ماندگاری متوسطی دارد و بهترین زمان برای استفاده از آن فصلهای بهار و تابستان است.

  • رایحه اولیه: لیمو ، سرو کوهی 

  • رایحه میانی: میوه جک ، جوز 

  • رایحه پایه: مشک ، چوب صندل

عطر ادکلن لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر اجمل تیتانیوم 

ادکلن اجمل تیتانیوم 

اجمل تیتانیوم 

Ajmal Titanium


 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن اجمل سکریفایس زنانه-Ajmal Sacrifice عطری است گرم و شیرین. این عطر در سال ۲۰۰۷ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلناجمل سکریفایس-Ajmal Sacrifice عطری است زنانه و جذاب.

عطر ادکلن اجمل سکریفایس زنانه-Ajmal Sacrifice

عطر ادکلن اجمل سکریفایس زنانه-Ajmal Sacrifice

عطر ادکلن اجمل سکریفایس زنانه-Ajmal Sacrifice، با دارا بودن رایحه ای گرم و شیرین مناسب استفاده ی بانوان در میهمانی های شبانه است. عطر Sacrificeبه دلیل ترکیبات منحصر به فرد خود از جمله : گل یاس، مشک و عنبردر گروه بویای گلدار قرار دارد. همچنین میزان پراکنندگی آن نیز بالا می باشد. بطری Sacrifice for Her بسیار ساده و در عین‌ حال شیک طراحی شده است. این شیشه‌ی بنفش، بسیار تخت و خوش‌دست به نظر می‌رسد. روی شیشه، نام Sacrifice و در پایین آن نشان تجاری اجمل با رنگ تیره به چشم می‌خورد. در بطری با رنگ بنفش و شکل مکعبی و تختش به‌خوبی روی شیشه سوار شده است. پس از اسپری‌کردن اجمل Sacrifice for Her روی پوست و محل نبضتان متوجه بوی گل یاسمین و نت‌های آبی (اقیانوسی) خواهید شد. این نت‌های دریایی و گلی، هیجان و تازگی را در شما ایجاد می‌کند. پس از مدتی، این نت‌ها جای خود را به نت‌های میانی می‌دهند. نت‌های میانی از ترکیب شکوفه‌ی پرتقال و وانیل ساخته ‌شده‌اند. بوی این ترکیب شیرین، انرژی مثبت و اعتمادبه‌نفس را به شما هدیه می‌کند. پس از مدتی، نت‌های پایانی از راه رسیده و به‌آرامی جایگزین نت‌های میانی می‌شوند. نت‌های پایانی از عنبر و مشک تشکیل‌ شده‌اند. این نت‌ها با بوی مرموز و عمیقشان، تمرکز و انرژی مثبت را به شما هدیه می‌کنند.

  • رایحه اولیه: گل یاس-آب 

  • رایحه میانی: وانیل-شکوفه ی پرتقال 

  • رایحه پایه: مشک – عنبر

عطر ادکلن لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر اجمل سکریفایس 

ادکلن اجمل سکریفایس 

اجمل سکریفایس 

Ajmal Sacrifice

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن اجمل سکریفایس مردانه-Ajmal Sacrifice عطری است خنک و تند. این عطر در سال ۲۰۰۷ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلناجمل سکریفایس-Ajmal Sacrifice عطری است مردانه و جذاب.

عطر ادکلن اجمل سکریفایس-Ajmal Sacrifice

عطر ادکلن اجمل سکریفایس مردانه-Ajmal Sacrifice

عطر ادکلن اجمل سکریفایس مردانه-Ajmal Sacrifice، با ترکیباتی نظیر: مشک، سدر ،زنجبیل ، پرتقال و همچنین ماندگاری نسبتا بالا جهت مصرف در شب های گرم تابستانی و یا میهمانی های شبانه پیشنهاد می شود. این عطر با رایحه ی خنک و تندی که دارد مخصوص آقایانی فعال ، ورزشکار و قدرتمند می باشد . این عطر با رایحه شیرین و آبدار پرتقال شروع میشود که تلخی ملایمی از هل و زنجبیل در کنارش حس میشود تا کاراکتر جذابتری به آن بدهد. با گذر زمان عطر کمی شیرینتر شده و و حس فلفلی زنجبیل کمی قویتر میشود ولی حس کلی عطر با ابتدا تغییر چندانی ندارد.

  • رایحه اولیه: مشک ، سدر ، جوز ، زنجبیل ، هل 

  • رایحه پایه : پرتقال

عطر ادکلن لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر اجمل سکریفایس 

ادکلن اجمل سکریفایس

اجمل سکریفایس

Ajmal Sacrifice


 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن اجمل آکورد بویس-Ajmal Accord Boise عطری است تند. این عطر در سال ۲۰۰۰ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن اجمل آکورد بویس-Ajmal Accord Boise عطری است مردانه و جذاب.

عطر ادکلن اجمل آکورد بویس-Ajmal Accord Boise

عطر ادکلن اجمل آکورد بویس-Ajmal Accord Boise

عطر ادکلن اجمل آکورد بویس-Ajmal Accord Boise، با ترکیبی از قهوه و فلفل دارای رایحه ای تند و دوست داشتنی است که مورد استقبال بسیاری از آقایان مشکل پسند قرار گرفت . این عطر که در گروه بویایی چوبی و شرقی قرار دارد مناسب استفاده در روزهای بهاری است . این عطر که با ترکیب گرم و شیرین کهربا و تلخی بخور آغاز میشود که حسی فلفلی در پس زمینه به همراه دارد. با گذر زمان عطر کمی گرمتر شده و بدلیل قدرت گرفتن بخور تلخی بیشتری پیدا میکند و حضور رایحه ضعیفی از گلها نیز در پس زمینه تعادل بسیار خوبی به حس گرم و تلخ عطر میدهد.

  • رایحه اولیه: قهوه ، فلفل 

  • رایحه میانی: گل مریم ، بخور خوشبو 

  • رایحه پایه: نعناع هندی ، زنجبیل

عطر ادکلن لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر اجمل آکورد بویس

ادکلن اجمل آکورد بویس

اجمل آکورد بویس

Ajmal Accord Boise


 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم-Alaia paris Alaia Extrait de Parfum عطری است خنک و ملایم. این عطر در سال ۲۰۱۵ به بازار عطر و ادکلنعرضه شد. عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم-Alaia paris Alaia Extrait de Parfum عطری است زنانه و شیک.

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم-Alaia paris Alaia Extrait de Parfum

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم-Alaia paris Alaia Extrait de Parfum

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم-Alaia paris Alaia Extrait de Parfum،عطری است با رایحه ملایم،شیک و جذاب برای خانم های شیک پوش.

رایحه های تشکیل دهنده این ادکلن:

  • رایحه اولیه : هوای کوهستان

  • رایحه میانی : بنفشه , ریشه زنبق

  • رایحه پایه : وانیل , چرم , مشک

عطر لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم

ادکلن آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم

ادکلن آلایا پاریس

آلایا پاریس آلایا اکسترایت د پرفیوم

Alaia paris Alaia Extrait de Parfum


 

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ-Alaia paris Alaia Eau de Parfum Blanche عطری است گرم. این عطر در سال ۲۰۱۵ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ-Alaia paris Alaia Eau de Parfum Blanche عطری است زنانه و جذاب.

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ-Alaia paris Alaia Eau de Parfum Blanche

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ-Alaia paris Alaia Eau de Parfum Blanche

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ-Alaia paris Alaia Eau de Parfum Blanche،با رایحه گرم و شیرینی که دارد گزینه خوبی برای روزهای سرد زمستانی و پاییزی می باشد.

رایحه های تشکیل دهنده این ادکلن عبارت انداز:

  • رایحه ها : وانیل , مشک , روایح پودری , گلهای سفید , روایح خورشیدی

عطر لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ

ادکلن آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ

آلایا پاریس آلایا ادو پرفیوم بلانچ

Alaia paris Alaia Eau de Parfum Blanche

  • عطر بازار
  • ۰
  • ۰

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا-Alaia paris Alaia عطری است گرم و شیرین. این عطر در سال ۲۰۱۵ به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا-Alaia paris Alaia عطری است زنانه و شیک.

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا-Alaia paris Alaia

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا-Alaia paris Alaia

عطر ادکلن آلایا پاریس آلایا-Alaia paris Alaia،عطری است شیک و خوشبو که هر چند هدف تولید عطری برای خانمها بوده اما بدلیل استفاده از نت چرم و تلخی ملموسی که دارد براحتی توسط آقایان نیز میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

رایحه ابتدایی عطر با بوی نیمه شاداب گل بنفشه آغاز میشود که رایحه بسیار مطبوعی داشته و بدلیل حضور فلفل صورتی در کنارش کمی نیز گرم و تند است. در کنار این دو رایحه مشک نیز براحتی قابل استشمام است که شیرینی متعادلی در عطر ایجاد میکند. با گذر زمان فلفل آرامتر شده و عطر کمی گرمتر و شیرینتر میشود. همزمان با این تغییرات رایحه چرم به عطر اضافه میگردد که حس تلخ و چرمی شکیل و دوست داشتی را در کنار شیرینی مشک و رایحه گل بنفشه ایجاد میکند که ترکیبی بسیار بالانس و خوشبو است

  • رایحه اولیه : فلفل صورتی , هوای کوهستان

  • رایحه میانی : رز , فریزیا , گل صدتومانی

  • رایحه پایه : بنفشه , چرم , مشک

عطر لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

لینکهای مرتبط:

عطر آلایا پاریس آلایا

ادکلن آلایا پاریس آلایا

آلایا پاریس آلایا

Alaia paris Alaia

  • عطر بازار