عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن فروشگاه لیلیوم

عطر-ادکلن -عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن

عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن فروشگاه لیلیوم

عطر-ادکلن -عطر و ادکلن -خرید اینترنتی عطر و ادکلن

  • ۰
  • ۰

تجربه دیدار با خالق یک محصول بکر از آن سوی دنیا، از آن موقعیت‌هایی است که در ایران چندان دست نمی‌دهد. مشاهده از نزدیکِ محصول یک ذهنیت ناب، می‌تواند تکرارنشدنی باشد. رستوران دژاووی زعفرانیه مکانی است که «کریستف سَرواسل» و همسرش «سیلوی گنتر» -Sylvie Ganter -برای معرفی محصول خود در ایران انتخابش کرده‌اند؛ دور تا دور این رستوران، شیشه‌های زیبای ادکلن‌های برند فرانسوی «آتلیه کلون»، نظر را جلب می‌کرد و بویی مفرح و انرژی‌زا فضا را پر کرده است.

برند عطر ادکلن آتلیه کلون در ایران

برند عطر ادکلن آتلیه کلون در ایران

کریستف سوزل، فرانسوی است و کاملا عاشق پیشه، در همان چند کلام ابتدایی، محصول خود را حاصل یک داستان عاشقانه معرفی می‌کند. پیش از آنکه ادکلن مجموعه اول «آتلیه کلون» یعنی «اورنج سنگویین» یا «پرتقال خونی»، پر فروش‌ترین محصول این برند را استشمام کنم، برایم داستانی کوتاه تعریف می‌کند:«این لحظه‌ای است که دوست داری دوباره آن را مرور کنی؛ تصور کن همه روی تراس دور میز صبحانه جمع شده‌اند و بوی پرتقال تازه زیر آفتاب صبحگاهی فضا را پر کرده و امواج دریا به صخره‌ها برخورد می‌کند، حالا ادکلن را بو کن». این کار را روی میزهای مختلف با داستان‌های متفاوت تکرار می‌کنیم و هر بار نتیجه یکسان است؛ ناب و استثنایی.
آتلیه کلون، اولین مزونی است که کلون خالص را با الهام از ادکلن افسانه‌ای تولید می‌کند. حاصل ابتکار آنها، تولد یک خانواده بویایی جدید با نام «کلون ابسولو»است. برای اولین بار روغن«سیتروس» یا مرکبات -پرتقال، لیمو، کلمانتین، نارنج و مانند اینها- با گران‌بهاترین مواد خام ترکیب شده و حاصل آن رایحه‌ای است که ماندگاری بسیار دارد.
چرا دوست دارید در ایران سرمایه‌گذاری کنید؟ چه چیزی در ایرانی‌ها و فرهنگ ایرانی برای شما جالب است؟
من ایران را کشوری می‌بینم که عاشق عطر است. من فرانسوی هستم و در فرانسه، ما، عشق عجیبی به عطر داریم. عطر، مثل لباس برای ما، امری پوشیدنی و کاملا طبیعی است. عطر، بخشی از شخصیت ماست؛ ما صبح‌ها اگر به خود عطر نزنیم، مثل این است که برهنه باشیم. ایران برای من کشوری است که این علاقه‌مندی مشترک به عطر را در خود دارد. عطرزدن، فرد را از دیگری متمایز می‌کند و شخصیت شما را شکل می‌دهد. فکر می‌کنم ایرانی‌ها هم این احساس مشترک را دارند.

با این حال، تفاوت‌های بازار مصرف عطر در ایران و کشورهای دیگر را در چه می‌بینید؟
به طور مثال آمریکا که ما اتفاقا فعالیت خود را از آنجا آغاز کرده‌ایم، واقعا برای ما بازار هدف نیست؛ آمریکا جمعیت ثروتمند بالایی دارد و ما محصولات بسیاری را آنجا به فروش می‌رسانیم، اما این، در مقایسه با جمعیت و میزان ثروت، فروش چشمگیری نیست. تفاوت دیگر این است که در آمریکا اهمیت استفاده از عطر به اندازه مثلا فرانسه یا ایران و روسیه نیست. در این سه کشور؛ فرانسه، ایران و روسیه، استفاده از عطر بسیار اهمیت دارد. در این کشورها مشتریانی دارم که دیگر احتیاجی نیست که اهمیت استفاده از عطر را برای آنها توضیح بدهم. من به همه کشورها و فرهنگ‌هایی که شور و علاقه‌ای مشابه با من دارند، بسیار علاقه دارم. برای یک عطرساز، چنین موقعیت‌هایی فوق‌العاده است.

اما در بازار ایران، همین جایی که می‌گویید به خاطر فرهنگ مشترک شما با آن در استفاده از عطر، احساس نزدیکی به آن دارید، با چه چالش‌هایی روبه رو هستید؟
تا به امروز که همه چیز بسیار خوب و آسان پیش رفته است و بازار، واکنش بسیار خوبی به محصول ما نشان داده است. و البته این، برای ما کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی بود.

 دلیل این واکنش مثبت را در چه می‌بینید؟ آیا ایران برای شما بازار بزرگی خواهد بود و به فکر افتتاح شعبه‌ای در ایران هم هستید؟
چون ما از مواد کاملا طبیعی و با کیفیت بسیار بالا در محصولات خود استفاده می‌کنیم که کار بسیار مشکلی است. ما تنها با دو شهر بسیار معروف کار می‌کنیم، اگر شهر «گراس» -پایتخت عطر جهان-در جنوب فرانسه را بشناسید، این شهر بهترین تولید کننده روغن اسانس است، چون برای تولید عطر به روغن اسانس احتیاج است و در مرحله بعد به آن الکل اضافه می‌شود. شهر دیگر «کاسی» بهترین تولیدکننده اسانس در جهان است که ما محصول خود را در آنجا تولید می‌کنیم.
دلیل دیگر این واکنش مثبت فکر می‌کنم به استایل عطر ما مرتبط باشد که خیلی شدید نیست و بسیار بوی لطیفی دارد و توسط مشتریان ایرانی به خوبی پذیرفته شده است. تا به امروز ایران برای ما بازار خیلی بزرگی بوده و خیلی فروش خوبی داشته‌ایم و مشتریانی داریم که بسیار وفادار هستند و این فوق‌العاده است. من خیلی علاقه‌مند هستم که در ایران شعبه افتتاح کنیم، چون در فروشگاه‌های ما می‌توانید عطر را به طور کامل و واقعی تجربه کنید.

در دوران پسابرجام هستیم و تا به امروز شرکت‌های بزرگی مثل روبرتو کاوالی یا ورساچه به ایران وارد شده‌اند. از منظرعطرسازی اگر به این برندها نگاه کنیم، محصولاتی با قیمت متوسط دارند؛ چیزی در حدود ۳۵ تا ۸۰ دلار و کمی بیشتر. وضع رقابت شما با این برندها چگونه خواهد بود؟ فکر نمی‌کنید محصول شما برای بازار ایران کمی گران باشد؟
ما کمپانی‌ای هستیم که هیچ تبلیغاتی انجام نمی‌دهیم. چون قصد ما این است که محصولی با بالاترین کیفیت داشته باشیم ولی قیمت آن مقرون به صرفه و عادلانه باشد. به طور مثال، محصول مسافرتی ما است که شما یک بار آن را می‌خرید و می‌توانید دوباره آن را پر کنید که قیمت آن حدود ۸۰ دلار است. مجموعه «سیتروس» گران‌ترین محصول ماست که یک شیشه ۱۰۰ میل آن حدود ۱۳۰ دلار قیمت دارد و این قیمت به این دلیل است که تبلیغی برای آن انجام نمی‌دهیم، قیمت این محصول با تبلیغات حدود ۲۵۰ دلار است. بیشتر برندهای بزرگ پول تبلیغات می‌دهند و وقتی شما یک شیشه عطر از آنها می‌خرید در واقع پول تبلیغات آنها را پرداخت می‌کنید. نکته دیگر این است که قیمت محصولات ما متفاوت و با توجه به مواد به کار رفته در آن تعیین می‌شود. برخی از این مواد نظیر «سیتروس» به راحتی تهیه می‌شوند و فرایند تولید آن راحت است و موادخام آن نظیر لیمو یا پرتقال به وفور یافت می‌شوند. محصولات متشکل از این مواد دارای قیمت‌های مقرون به صرفه هستند. درست است اگر بخواهید محصول «عود» ما را تهیه کنید، حتما قیمت بالاتری دارد، چون از مواد کمیاب‌تری تشکیل شده است. مثلا در فرانسه یک شیشه نوشیدنی ده ساله، دیگری صد ساله و یا هزار ساله است و قیمت آن بسته به کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند. عطر هم همینطور است شما قدرت انتخاب دارید می‌توانید با یک شیشه ۷۰ دلاری شروع کنید و در آخر به گران‌ترین که ۳۰۰ دلار است برسید و این قیمت بالا، قیمت کیفیت بالای آن است. از نظر کیفیت روغن اسانس، ما در میان با کیفیت‌ترین برندها جای داریم و به این دلیل که تبلیغی نداریم قیمت محصول ما در میان منصفانه‌ترین قیمت‌ها جای می‌گیرد. تبلیغات برای برند و محصول ما زبانی است. بهترین تبلیغات از سوی مشتریان ما انجام می‌شود وقتی که محصول ما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد می‌دهند.

چرا مثل برندهای معروف دیگر از افراد شاخص به عنوان نماینده یا چهره برند خود استفاده نمی‌کنید؟
سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور بسیاری از محصولات ما استفاده می‌کنند، ولی ما درباره آن صحبت نمی‌کنیم. ما مثل برندهای دیگر رفتار نمی‌کنیم. اگر یک سلبریتی محصول برند من را خریداری کند کاملا باعث افتخار است. اما این افتخار در مورد یک فرد غیر مشهور هم به همین صورت است. برای من هیچ تفاوتی وجود ندارد. سلبریتی‌ها یک روز خوب هستند و روز دیگر بد. من علاقه‌ای ندارم که به نام یک سلبریتی متصل باشم، بنابراین هیچ تبلیغاتی با سلبریتی‌ها انجام نمی‌دهیم ولی مشتریان مشهور بسیاری داریم. نماینده و چهره برند ما مشتریان ما هستند. داستانی که ما با محصول خود روایت می‌کنیم مثلا صبحانه‌ای در یک صبح زیبا یا شاهزاده‌ای که به دنبال آزادی است این فرصت را برای مشتریان ما ایجاد می‌کند که آنها داستانی را که دوست دارند انتخاب کنند، بنابراین مشتری به شخصیت اصلی داستان تبدیل می‌شود، و به همین دلیل ما در این رابطه و ذهنیت خیالی از چهره، مدل یا سلبریتی استفاده نمی‌کنیم. دلیل دیگر این کار این است که ما می‌خواهیم مشتری شخصیت واقعی خود را پیدا کند، عطری را انتخاب کند که بیان‌کننده و معرف شخصیت واقعی اوست،بنابراین ایده آل ما این نیست که شما شبیه شخص دیگر یا یک آدم مشهور باشید، ایده‌آل این است که شبیه خودتان باشید. این شیوه کاملا فرانسوی است، ما فرانسوی‌ها آدم‌های مغروری هستیم و گاهی وقت‌ها بیش از حد غرور داریم، ما اصلا علاقه‌ای نداریم که شبیه کس دیگری باشیم. به همین دلیل است که در فرانسه سیستم سلبریتی پروری خیلی جواب نمی‌دهد. این شیوه‌ها بیشتر مخصوص آمریکا است، البته در آنجا هم این امر به شدت سابق نیست. من فکر می‌کنم سلبریتی، همان مشتری من است. من خوشحال می‌شوم که یک مشتری عطری را که دوست دارد از برند من انتخاب می‌کند، همین که درباره محصول من با دوست و آشنا صحبت می‌کند برای من کافیست. من به سلبریتی احتیاجی ندارم، من میلیون‌ها سلبریتی دارم که همان مشتریان من هستند. این را هم بگویم که ما به تازگی به فروش یک میلیون شیشه عطر رسیدیم و از این بابت بسیار خوشحال هستم و طرفداران برند ما در صفحه فیسبوک و اینستاگرام از محصولات ما می‌گویند و این امر برای من بسیار اهمیت دارد.

از میان محصولات شما، فکر می‌کنم در «میموسا ایندیگو» از گل‌های زعفران هندی استفاده شده. حالا که قرار است به ایران بیایید آیا ایران می‌تواند تامین کننده مواد خام محصولات شما باشد؟ به هر حال ما بزرگ‌ترین تولید کننده زعفران در دنیا هستیم و رایحه‌ها و گل‌های بسیاری در ایران وجود دارد...
درباره این موضع باید با تامین کننده مواد خام خود در فرانسه صحبت کنم. ما تا به امروز تنها از یک ماده که خاستگاه آن ایران است استفاده کرده‌ایم. «گالبانوم» که در عطر «جَزمین اَنجلیک» ما استفاده شده یک رایحه سبز و کاملا طبیعی از ایران است. ما در دیگر محصول خود از گل زعفران هندی استفاده کرده‌ایم و من دلیل عدم استفاده از زعفران ایرانی را نمی‌دانم و باید با تولیدکننده اسانس خود در فرانسه صحبت کنم. شاید دلیل آن این باشد که تا پیش از این ایران کشوری بسته و درگیر تحریم‌ها بوده است و از این به بعد شاید بتوانیم محصولات خود را از «پرسیا» یا «پرس» همانطور که ما از در فرانسه می‌گوییم تهیه کنیم. ایران نام زیبایی است اما پرس یا پرسیا بار رمانتیک زیبایی دارد.

آیا تفاوتی میان استفاده از محصولات شما در ایران و کشورهای همسایه ایران مثل عربستان و امارات که در آنجا نمایندگی‌هایی دارید، هست؟
بله کاملا تفاوت وجود دارد و فکر می‌کنم تفاوت اصلی این باشد که در ایران تمامی محصولات ما مورد استقبال قرار می‌گیرد و مشتریان به تمامی رایحه‌های ما علاقه‌مند هستند. در کشورهای دیگر مثل عربستان یا امارات تمرکزمان روی رایحه‌های محدودتری است. در ایران تنوع و گستردگی سلیقه بیشتری وجود دارد و ما این مزیت را در ایران داریم. شاید بتوانم بگویم که در این زمینه ایران کمی به فرانسه یا روسیه شبیه است و این اهمیت بالا به عطر باعث گستردگی و تنوع سلیقه شده که اصلا در کشورهای عربی دیده نمی‌شود.

روی بسته‌بندی محصولات شما عبارت «مردانه» یا «زنانه» دیده نمی‌شود، این در حالی است که عطرهای برندهای مختلف معمولا مردانه یا زنانه هستند. ماجرا از چه قرار است؟
عطرهای برند ما«UNISEX»هستند و اعتقاد ما بر است که عطرها هیچگونه جنسیتی ندارند. اینکه روی محصول مردانه یا زنانه درج می‌شود کاملا بی معنا است و بیشتر جنبه تبلیغات و بازاریابی دارد و حقیقت این است که واقعا تفاوتی بین رایحه‌ها از نظر مرد و زن وجود ندارد. مثل این است که بگویی پیتزا برای آقایان و پاستا برای خانم‌ها است که کاملا حرف خنده‌داری است. این که گفته می‌شود مثلا رایحه وانیل زنانه است یا چوب صندل مردانه کاملا مضحک و خنده‌دار است.  علاوه بر اینها ما در محصولات خود از «سیتروس» استفاده می‌کنیم که واقعا نمی‌شود برای آن مردانه یا زنانه تعریف کرد چون همه افراد رایحه پرتقال یا لیمو را دوست دارند. مثل خوردن آب پرتقال است که همه آن را دوست دارند. استفاده از سیتروس باعث شده که محصولات ما اصلا در قاعده‌های مردانه یا زنانه جای نگیرد.

 «کریستف سَرواسل» و همسرش «سیلوی گنتر» خالقان آتلیه کلون«

کریستف سَرواسل» و همسرش «سیلوی گنتر» خالقان آتلیه کلون

 

  • ۹۶/۰۶/۱۲
  • عطر بازار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی